اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس سرنوشت ساختمان موزه حیات‏وحش فیروزکوه را پیگیری می‏کند

موضع شهرداری مقابل ادعای محیط زیست/ هزینه‏هایمان باید پرداخت شود

در حالی مسئولان محیط زیست فیروزکوه این روزها خواستار بازپس‏گیری ساختمان موزه حیات‏وحش از شهرداری فیروزکوه هستند که شهرداری مقابل این ادعا می‏گوید: هزینه‏های انجام شده در این محل باید پرداخت شود.

موضع شهرداری مقابل ادعای محیط زیست/ هزینه‏هایمان باید پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، با گذشت بیش از یک سال از تحویل ساختمان موزه حیات‏وحش به شهرداری فیروزکوه، این روزها مسئولان اداره حفاظت محیط زیست داعیه بازپس‏گیری آن را دارند.

شهرداری فیروزکوه با قدمت بیش از 70 سال طی سنوات گذشته فاقد ساختمان مناسب اداری برای خدمت‏رسانی به مردم بود.

پس از کش و قوس‏های فراوان و با وساطت محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران و با توافقات به عمل آمده با اداره‌کل محیط زیست استان تهران، مقرر شد تا ساختمان موزه حیات وحش فیروزکوه تحویل شهرداری این شهر شود.

از آن پس، شهرداری فیروزکوه در محل جدید آن در منطقه «چمن کلفور» مستقر شد و با انجام عملیات مختلف احداث معبر، احداث بلوار، آسفالت معابر، نقاشی ساختمان و ... و صرف هزینه‏ای در حدود 150 میلیون تومان به آماده‏سازی آن پرداخت.

هم‏اینک و با گذشت حدود یک سال از آن زمان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه خواستار بازپس‏گیری ساختمان مذکور است. 

محیط زیست باید هزینه‏های شهرداری را مسترد کند

شهردار فیروزکوه در این زمینه به خبرنگار فارس در شرق استان تهران گفت: در زمان واگذاری ساختمان موزه حیات‏وحش به شهرداری، استانداری تهران قول مساعد مبنی بر کمک 300 میلیون تومانی به محیط زیست از محل بودجه استانی داده بود.

حسین حیدری گفت: با گذشت حدود یک سال از زمان واگذاری، این مهم محقق نشده و اینک محیط زیست ساختمان خود را مطالبه می‏کند.

حیدری افزود: این در حالی است که پس از انجام مراحل واگذاری، شهرداری فیروزکوه فقط مبلغ 100 میلیون تومان بابت تجهیز ساختمان هزینه کرده است که هنوز بدهی‏های آن تسویه نشده و این، به جز هزینه‏های خیابان‏بندی، احداث بلوار، آسفالت معابر و ... است.

وی خاطرنشان کرد: در این واگذاری، سندی به نام شهرداری صادر نشده که امروز ادعای دولتی بودن یا نبودن داشته باشیم، بنابراین، هر زمان که محیط زیست خواهان بازپس‏گیری ساختمان خود است، باید هزینه‏های شهرداری را مسترد کند.

شهردار فیروزکوه اذعان کرد: این جابه‏جایی صرفاً به نفع شهروندان و در حقیقت از مردم به مردم بوده است و کسی در این میان نفع شخصی نداشته است.

وی گفت: متأسفانه برخی مسئولان مطالب را به نفع خود تفسیر می‏کنند.

حیدری با اشاره به انتظارات مسئولان ارشد شهرستان فیروزکوه مبنی بر گذشت کردن از تخلفات 5/1 میلیارد تومانی انجام شده در ساخت و سازهای مسکن مهر فیروزکوه به نفع مردم، متذکر شد: چرا در این شرایط شهرداری دولتی و مردمی محسوب می‏شود و حال که برخی به مقصود خود در این واگذاری نمی‏رسند، شهرداری غیردولتی است و این واگذاری را از اساس اشتباه اعلام می‏کنند؟

وی تصریح کرد: تا روزی که در فیروزکوه مشغول خدمت‏‏رسانی هستم، اجازه انجام این کار را نخواهم داد. 

واگذاری موزه به شهرداری موقت بوده است

فرماندار شهرستان فیروزکوه نیز در این ارتباط به فارس گفت: مالکیت موزه حیات‏وحش متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست بوده و واگذاری انجام شده به صورت موقت بوده است.

ابوالقاسم مهری بیان داشت: این واگذاری با علم هر دو طرف به مفاد قانونی، براساس توافق و با حضور معاون عمرانی استاندار تهران صورت گرفته است.

مهری تأکید کرد: برای حل اختلاف پیش آمده باید به مفاد صورتجلسه موجود در این زمینه مراجعه کرد.

شنیده‏ها حاکی است؛ موضوع در دادستانی فیروزکوه در دست بررسی است و به زودی حکم دستگاه قضا در این زمینه صادر می‏شود.

انتهای پیام/2568/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول