اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست کردستان اعلام کرد

تفویض اختیار رعایت ضوابط زیست محیطی طرح‌های کشاورزی و صنعتی در کردستان

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: استقرار طرح‌های صنعتی و کشاورزی بر اساس ضوابط زیست محیطی به دستگاه های متولی تفویض اختیار شد.

تفویض اختیار رعایت ضوابط زیست محیطی طرح‌های کشاورزی و صنعتی در کردستان

ناصح قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری و تشویق سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی و کاهش زمان پاسخگویی استعلام و استقرار بسیاری از طرح‌ها در این زمینه به سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تفویض اختیار شد.

ناصح قادری افزود: ملزم کردن مسئولین واحدها به منظور رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی در زمان استقرار به عهده دستگاه‌های متولی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:  فقط در زمان بهره‌برداری اداره کل محیط زیست بر چگونگی اجرای ضوابط و قوانین زیست محیطی نظارت خواهد کرد.

به گفته مدیر کل محیط زیست کردستان استقرار هر نوع واحد صنعتی و تولیدی در داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست در سطح استان مستلزم استعلام از این اداره‌کل توسط دستگاه‌های متولی است تا بر اساس ضوابط و مقررات و نقشه‌های مربوطه اظهار نظر شود.

قادری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی باید هر ماه گزارش ماهیانه مربوط به پاسخگویی به استعلام را به این اداره‌کل ارسال و هر سه ماه جلسه ای به منظور ارزیابی عملکرد سازمان‌های متولی برای بررسی نقاط قوت و ضعف طرح و تغییر و اصلاح ضوابط استقرار در راستای پیشبرد امور تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه طبق ضوابط و مقررات طرح‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی به 15 گروه تقسیم‌بندی شده است، بیان داشت:  13 گروه آن شامل صنایع غذایی، نساجی، چرم، سلولوزی، فلزی، کانی غیر فلزی، شیمیایی، دارویی، برق و الکترونیک، کشاورزی، ماشین سازی، نفت،گاز و پتروشیمی و بازیافت به دستگاه‌های متولی واگذار شده است.

وی عنوان کرد: هر کدام از این صنایع بر اساس نوع فعالیت و کارکرد خود به طرح‌های مختلف تقسیم بندی می‌شوند که به منظور اجرای ماده 188 قانون برنامه پنجم توسعه و تسهیل در امر سرمایه گذاری، استعلام و استقرار طرح‌های ردیف یک تا شش به دستگاه‌های متولی تفویض اختیار شده است.

انتهای پیام/79003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول