اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان قم:

به مسائل زیست محیطی و ایمنی در تولید خودروها توجه شود

رئیس پلیس راهور استان قم با بیان اینکه رعایت نکردن اصول استاندارد در تولید خودروها خساراتی غیر قابل مقایسه با خسارت‌های مادی دارد تاکید کرد: باید در تولید خودروها به مسائل ایمنی و زیست محیطی توجه شود.

به مسائل زیست محیطی و ایمنی در تولید خودروها توجه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید کرم‌الله حسینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی بیان داشت: رسانه‌های جمعی نقش مهمی در آگاه کردن مردم در زمینه فرهنگ ترافیکی و حمل و نقل دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان یار و یاور پلیس یاد کرد.

رئیس پلیس راهور استان قم با اشاره به نقش خودروها در زندگی امروز بیان داشت: این وسیله نقلیه از دیرباز به عنوان یک وسیله حمل و نقل بار و مسافر جایگاه ویژه و غیر قابل انکاری پیدا کرده است.

وی هدف از تولید و عرضه خودرو را در جوامع مختلف مورد ارزیابی و بررسی قرار داد و گفت: این وسیله نقلیه در کشورهای گوناگون جهان، بر اساس معیار و ویژگی‌های خاص تولید می‌شود.

حسینی معیار برخی کشورهای جهان در تولید و عرضه خودرو را حمل و نقل مسافر و بار عنوان کرد و گفت: به این منظور مسائل ایمنی و زیست محیطی مورد توجه قرار گرفته و استانداردهای مناسبی نیز در این زمینه در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در برخی از کشورها تنها نگاه انتفاعی برای ساخت و فروش خودروها مد نظر قرار می‌گیرد و فقط به بحث مادی و سود حاصل از آن به صورت جدی توجه می‌شود و توجه چندانی به مسائل ایمنی و زیست محیطی نمی‌شود.

وی توجه نکردن به این‌گونه مسائل را عامل به وجود آمدن خسارات مادی و جانی فراوان ذکر کرد و گفت: در ایران دومین رتبه مرگ و میر بعد از سکته‌های قلبی، متعلق به تصادفات رانندگی است.

حسینی اضافه کرد: مشکلاتی که بر اثر رعایت نکردن اصول صحیح در تولید خودرو بروز می‌کند تنها به خسارت‌های مادی ختم نشده و علاوه بر تلفات جانی هزینه فراوانی را به مردم تحمیل می‌کند و گرفتاری ایشان را برای سال‌های متمادی به وجود می‌آورد.

به گفته وی مشکلات روحی و روانی ناشی از تصادفات رانندگی از دیگر خساراتی است که در این حوادث به خانواده‌ها تحمیل می‌شود و میزان گستردگی این خسارت‌ها بسیار بیشتر از خسارت‌های مادی است.

رئیس پلیس راهور استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه تخصصی خودرو اشاره و بیان کرد: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها شرایط را برای خودروهای نو، جدید و دارای خصوصیات ایمنی و زیست محیطی به مردم فراهم می‌کند.

وی بیان داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در کنار نفع انتفاعی، زمینه‌ای را برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک فراهم می‌کند.

حسینی ابراز داشت: امیدواریم با فرهنگ سازی صحیح موجب ارتقاء سطح فرهنگ رانندگی و قانون راهنمایی و رانندگی در سطح جامعه باشیم.

این مقام مسئول به انتظاراتی که از نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو می‌رود اشاره و خاطرنشان کرد: باید در چنین نمایشگاهی مسائل و موضوعات مرتبط با ایمنی بسیار مورد توجه قرار بگیرد تا تولیدکنندگان بتوانند در ارائه وسائط نقلیه و ایمنی خدمات بهتری ارائه بدهند که در صورت محقق شدن این موضوع، تقاضای بیشتری برای خرید خودروهای ایمن می‌شود.

انتهای پیام/78002/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول