اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

محیط زیست مخالف فعالیت کارخانه‏های آلاینده در پردیس است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: این اداره کل مخالف فعالیت کارخانه‏های آلاینده در پردیس است و باید برای این واحدهای تولیدی فکری شود.

محیط زیست مخالف فعالیت کارخانه‏های آلاینده در پردیس است

رسول علی‏اشرفی‏پور امروز در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان پردیس در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران درباره فعالیت کارخانه‏های آلاینده در شهرستان پردیس و اقدامات محیط زیست در این‏ باره اظهار کرد: در شهرستان پردیس شاهد بعضی از کانون‏های صنعتی غیرمجاز هستیم که شامل جاجرود، کمرد، سیاه‏سنگ، تپه سیف و خرمدشت است.

وی تصریح کرد: سؤال اساسی امروز ما این است که منطقه صنعتی خرمدشت تا چه زمانی می‏تواند در این شهرستان مستقر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: در زمینه رسیدگی به این کانون‏ها در جلسات کارگروه صنعت و معدن، آمایش و شورای برنامه‏ریزی استان تهران اعلام موضع کرده‏ایم.

علی‏اشرفی‏پور اضافه کرد: به دلایل مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی که بر این مناطق حاکم است و به خاطر حفاظت از منابع آب سطحی، تمام این کانون‏ها را غیرمجاز اعلام کرده‏ایم و این واحدها باید جمع‏آوری شوند و برنامه شورای سیاست‏گذاری استان تهران نیز همین است.

وی اضافه کرد: متولی ساماندهی صنعت، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است و این سازمان باید پیش‏قدم شود تا باقی دستگاه‏ها هم همراه آنها حرکت کنند.

*آب کشاورزی به جای آب شرب دست تهرانی‏ها می‏رسد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان پردیس گفت: سد ماملو که برای تأمین آب کشاورزی ساخته شده است، به علت ازدیاد جمعیت تهران برای تامین آب شرب مورد بهره‏برداری قرار خواهد گرفت.

علی‏اشرفی‏پور افزود: کارکرد اولیه سد ماملو در هنگام احداث، تأمین آب زراعی مناطق پاکدشت و حتی مناطقی در استان قم بوده است.

وی تصریح کرد: به دلیل تراکم جمعیتی زیاد در شهر تهران قرار است قسمت عمده آب این سد به عنوان آب شرب شهروندان تهرانی مورد مصرف قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در همین رابطه نیازمندیم تا منابع آب سطحی شامل رودخانه جاجرود و بعضی از سر شاخه‏های این سد مانند دماوند که وارد این سد می‏شوند، از نظر زیست‌محیطی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2568/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول