اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خرم‌آباد:

شهرداری خرم‌آباد با ایجاد فضای سبز به نبرد با ریزگردها می‌رود

شهردار خرم‌آباد گفت: شهرداری خرم‌آباد با گسترش و توسعه فضای سبز به مقابله با پدیده ریزگردها می‌رود.

شهرداری خرم‌آباد با ایجاد فضای سبز به نبرد با ریزگردها می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هرمز نصیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی، کاهش نزولات جوی در منطقه و عوامل دیگر در چند سال اخیر با پدیده‌ای به نام ریزگردها مواجه شده‌ایم که سلامتی مردم را مورد تهدید قرار داده است.

وی افزود: از این لحاظ که بخش اعظمی از ریزگردها در سطح پائین پراکنده‌اند و در ارتفاع کم حرکت می‌کنند، تنها راه مقابله با آن استفاده از دیواره‌های سبز و درختان است.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه باید تصمیمی جدی و در حد ملی در خصوص مقابله با این پدیده گرفته شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری خرم‌آباد قصد دارد با گسترش فضای‌ سبز شهری به نوبه خود با این معضل زیست محیطی مقابله و از این طریق با تلطیف نسبی هوا از سلامت شهروندان حفاظت کند.

نصیری افزود: استفاده از درختان بلند قامت، گونه‌های پهن برگ و افزایش چشم‌گیر سرانه فضای سبز باعث می‌شود که قدری از اثرات سوء پدیده ریزگردها در شهر خرم‌آباد کاسته شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات شهرداری در یک سال اخیر اظهار داشت: احداث فاز سوم بوستان بهشت، احداث فاز چهارم گردشگاه ساحلی و بوستان زیباکنار، آغاز عملیات احداث بوستان چهارباغ ایران‌زمین، کاشت هزاران اصله نهال تنومند در سطح شهر و برگزاری جشن رویش و توزیع هزاران اصله نهال رایگان در بین همشهریان از اقدامات عمده شهرداری در سال گذشته بوده است.

نصیری با بیان اینکه امسال را در شهرداری سال فضای سبز نامگذاری کرده‌ایم، افزود: افتتاح پنج بوستان محله‌ای در محلات مختلف شهر در خرداد ماه امسال، ادامه پروژه چهارباغ، احداث چهار بوستان محله‌ای در منطقه یک، احداث بوستان شهرک حکمت، آغاز عملیات احداث بوستان آبشار در منطقه دره‌گرم و غرس ده‌ها هزار اصله نهال در سطح شهر از برنامه‌های شهرداری در سال جاری هستند.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های تکمیلی شهرداری برای افزایش سرانه فضای سبز، طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری است که در حال حاضر حدود 30 درصد از کار حفاری و تامین آب آن انجام گرفته است و اگر اعتبارات لازم تامین شود، تا پایان امسال این طرح تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول