اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان:

توجه به محیط زیست همسان با پیشرفت تکنولوژی نیست

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: اگرچه توسعه اقتصادی، صنعتی و رشد تکنولوژیکی در جهان شکل گرفته است اما توجه به محیط زیست و پایداری آن اتفاق نیافتاده است.

توجه به محیط زیست همسان با پیشرفت تکنولوژی نیست

ناصح قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه حق برخورداری از محیط زیست سالم بدیهی‌ترین حقوق هر انسان قبل از همه نیازهای دیگر است، اظهار کرد: متاسفانه در برخی از کشورها حتی در قوانین اساسی نیز محیط زیست جایگاه شایسته‌ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه در قوانین اساسی همه کشورها به محیط زیست پرداخته نشده است، تصریح کرد: به قوانین مربوط به محیط زیست برخلاف سایر حقوقی که منشور حقوق و قوانین ملی و بین‌المللی جهان بر آنها صحه گذاشته‌اند و به عنوان سند افتخار و بشردوستی خیلی از دولت‌ها، در بخش‌هایی از قوانین اساسی کشورها به آنها اشاره شده، پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه نتایج تخریب محیط زیست ناحیه شمول، قاره شمول و حتی جهان شمول است، عنوان کرد: پدیده‌های زیست‌محیطی مرزهای جغرافیایی و سیاسی نمی‌شناسد و پیامدهای مسائل زیست‌محیطی تمام مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی را درمی‌نوردد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان ادامه داد: اگرچه در برهه‌های زمانی مختلف در بعضی کشورها از دریچه توسعه پایدار به محیط زیست نگریسته شده اما دیدگاه جاری کنونی در جهان در مورد محیط زیست لااقل در دهه‌های گذشته، توسعه اقتصادی، صنعتی و رشد تکنولوژیکی کشورها و پایداری محیط زیست را در زیر یک چتر جای نداده است.

قادری خاطرنشان کرد: برآیند و چکیده کتاب‌های قدیمی و تاریخی در ارتباط با محیط زیست مانند زیستن در محیط زیست ترجمه دکتر مجید مخدوم، مبانی محیط زیست نوشته کنت وات و بهار خاموش، مغفول و مجهور ماندن محیط زیست در جهان را به همگان گوشزد می‌کند.

به گفته وی، اگر محیط زیست امروز به مباحث مهم برخی از کشورها تبدیل شده است به خاطر درک واقعی محیط زیست نیست بلکه به دلیل تجربه و در حافظه ماندن خسارت‌ها و پیامدهای فاجعه‌باری است که در بی‌توجهی به محیط زیست به عنوان پدیده‌ای نوظهور سر برآورده‌اند.

وی خشکسالی‌های بلندمدت و مکرر، سیلاب‌های شدید و فزاینده، طوفان ریزگردها و گرد و غبار، فرسایش خاک و افزایش هر کدام از این پدیده‌ها در یک بازه‌ زمانی همسان را نمونه‌هایی از مصادیق بی‌‌توجهی به محیط زیست ذکر کرد.

انتهای پیام/79003/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول