اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

سازمان حفاظت محیط زیست توانایی مقابله با تهدیدهای زیست محیطی را دارد

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست قدرت و توانایی مقابله با تهدیدهای زیست محیطی را دارد و نباید اجازه کوچک‌ترین آسیبی به طبیعت داده شود.

سازمان حفاظت محیط زیست توانایی مقابله با تهدیدهای زیست محیطی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمدعلی کیخا در جریان بازدید از پارک ملی کرخه و تالاب هورالعظیم اظهار داشت: خوزستان یکی از استان‌های مهم حیاتی در زمینه محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: این استان تمام اقلیم‌های موجود در سطح کشور را خود جای داده است.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به ویژگی‌های طبیعت استان خوزستان تصریح کرد: در شمال این استان رشته کوه‌های زاگرس مرکزی واقع شده که بعد از آن به دشت جلگه‌ای خوزستان با جنگل‌های دز و کرخه می‌رسد که پنج رودخانه بزرگ که آورد آب سالانه 31ملیون متر مکعب و به طول 5 هزار کیلومتر جریان دارد که از اهمیت زیادی برای کشور برخوردار است.

وی با اشاره به وجود تالاب‌های شادگان و هورالعظیم در این استان گفت: خوزستان 20 درصد تالاب‌های کشور را در خود جای داده است که مهمترین آن تالاب‌های شادگان و هورالعظیم است.

کیخا در ادامه وجود سواحل طولانی در حاشیه خلیج فارس و دسترسی به آب‌های آزاد را از دیگر مزایای این استان ذکر کرد و افزود:  استانی با این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها باید مشکلات آن را نیز به صورت ویژه بررسی و حل کرد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست در ادامه با اشاره به بیماری گوزن‌های زرد و تلف شدن تعدادی از آن‌ها گفت: مسئله بیماری گوزن‌های زرد برای سازمان محیط زیست بسیار مهم است.

وی گفت: این سازمان تمام سعی و تلاش خود را برای رهایی گوزن زرد از این بحران بسیج و بیشترین تلاش خود را بر روی زندگی این گونه متمرکز کرده تا بیشتر این گوزن‌ها زنده بمانند.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه خاطرنشان کرد: برای حفظ این زیستگاه برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی پیش‌بینی شده است.

کیخا ضمن تقدیر از تلاش پرسنل محیط زیست استان خوزستان گفت: ما بر این اعتقاد هستیم که تاثیرگذاری این نیرو‌ها بیشتر از هر مجموعه دیگر، در کنترل این بیماری است و تمام اعضایی که در این منطقه و سازمان حفاظت محیط زیست تلاش می‌کنند، باید مانند اعضای یک خانواده عمل کنند.

وی در ادامه از مجموعه محیط زیست استان‌ها خواست تا هر چه زودتر برنامه‌های مدیریت خود را برای حفظ گونه‌ها ارائه دهند.

وی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست قدرت و توانایی مقابله با تهدیدهای زیست محیطی را دارد و نباید اجازه کوچک‌ترین آسیبی به طبیعت داده شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: توانایی‌های زیست محیطی استان خوزستان به همراه چالش‌‌های آن در حد یک کشور است.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است برخی از رویکردهای این حوزه با همفکری همه معاونان حوزه و گرفتن راه حل از درون استان برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/2329/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول