اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خراسان جنوبی رکورد جهانی دیوار دومینو را شکست

شهرداری بیرجند توانست با اجرای دومینوی حماسه هفت خوان رستم رکورد جهانی آلمان را بشکند و رکورد جهان را به نام خود ثبت کند.

خراسان جنوبی رکورد جهانی دیوار دومینو را شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یکی از بهترین و سالمترین سرگرمی‌ها برای کودکان، نوجوانان و جوانان در اوقات فراغت آنها می‌تواند سرگرمی چیدن دیوار دومینو باشد.

شهرداری بیرجند با همکاری مراکز آموزش عالی خراسان جنوبی دومین دیوار دومینوی استان را چید و توانست رکورد جدید و به یاد ماندنی را به ثبت برساند.

شهردار بیرجند اظهار داشت: بزرگترین دیوار دو‌مینوی دنیا به تعداد 140 هزار قطعه با حضور رئیس انجمن دومینوی کشور و جمعی از نخبگان خراسان جوبی بعد از چیدن نهایی فرو ریخت.

عباسعلی مدیح تصریح کرد: این دومینو با طراحی مکانیزم‌های تعیین شده همراه با تکنیک‌های چیدمان مهره‌ها دومینو و تلفیقی از هنر و خلاقیت اجرا شد.

وی با اشاره به اهتمام شهرداری بیرجند در اجرای این برنامه، افزود: با توجه به استقبال کم نظیر شهروندان بیرجندی به ویژه قشر جوان در زمینه اثر دومینو در خلاق کردن ذهن می‌توان گفت که خراسان جنوبی یکی از قطب‌های کشوری در ارتباط با چیدن دومینو است.

شهردار بیرجند اذعان داشت: بزرگترین دیوار دومینوی جهان به طول 35 متر و ارتفاع 135 سانتیمتر است که با الگو گرفتن از حماسه هفت خوان رستم در شاهنامه فردوسی چیده شد.

مدیح خاطر نشان کرد: دومینوی هفت خوان رستم از 140 هزار قطعه تشکیل شده که تعداد 28 دانشجو در مدت 18 روز آن را در سالن مخابرات چیدند و فقط چهار دقیقه زمان برد تا این دیوار دومینو فرو ریخت.

وی اضافه کرد: شهرداری بیرجند توانست با اجرای دومینوی حماسه هفت خوان رستم رکورد جهانی آلمان که به طول 30 متر و ارتفاع 126 سانتیمتر بود را بشکند و رکورد جهان را به نام خود ثبت کند.

شهردار بیرجند اذعان داشت: برای ما بسی افتخار است که توانستیم ضمن تایید ثبت رکورد دیوار دومینوی جهان، تندیس بزرگترین دومینوی خاورمیانه را که در تیرماه سال جاری اجرا شد نیز دریافت کنیم.

===============

گزارش از علیرضا چاجی

===============

انتهای پیام/69014/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول