اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات ملی دومینوی قائمشهر

چینش بیش از 50 هزار عدد مهره به ثبت رسید

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی مسابقات ملی دومینو در قائمشهر، گفت: مراسم ثبت رکورد با چینش بیش از 50 هزار عدد مهره توسط دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقه صورت گرفت.

چینش بیش از 50 هزار عدد مهره به ثبت رسید

مهرداد ایرانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قائمشهر حضور در این مسابقات را علاوه بر ورزش و سرگرمی، عرصه خوبی برای فراهم کردن اتحاد و دوستی عنوان کرد.

وی دومینو را ترکیبی از ورزش ذهن و جسم معرفی کرد افزود: این رشته در ایران از جایگاه مناسبی برخوردار نیست که جا دارد به عنوان یک سرگرمی خوب و ورزشی سالم برای جوانان مورد توجه قرار گیرد.

ایرانی گفت: امیدواریم توانسته باشیم با برگزاری این دوره از مسابقات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر به گسترش هرچه بیشتر این رشته در کشور کمک کرده باشیم.

سعید سلطانی دبیر اجرایی اولین دوره مسابقات ملی دومینو در منطقه شمال کشور نیز با بیان این مطلب که این مسابقات در سه بخش دانش آموزی، دانشجویی و ثبت رکورد کشوری انجام شد، خاطرنشان کرد: 21 تیم دانشجویی با 5 هزار مهره به مدت چهار ساعت و 14 تیم دانش‌آموزی با 4 هزار مهره به مدت چهار ساعت با هم به رقابت پرداختند.

سلطانی در ادامه با اشاره به تاپلینگ بودن این دوره از مسابقات افزود: امتیازدهی تیم‌ها بر اساس تعداد مکانیسم‌های به کار رفته در طرح‌ها انجام شد.

دبیر اجرایی مسابقات ملی دومینوی قائمشهر افزود: همچنین مراسم ثبت رکورد با چینش بیش از 50 هزار عدد مهره توسط دانشجویان شرکت کننده در این دوره از مسابقه  صورت گرفت که رکورد میزان چینش کشوری را از 27 هزار مهره که برای آخرین بار در سال 90 در دانشگاه بیرجند به ثبت رسید ارتقاء دادند.

وی همچنین بیان کرد: طرح ایجاد شده توسط مهره‌ها، نقشه کشور ایران بود که در داخل طرح از بیانات امام خمینی (ره)، تمثال حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، آرم دانشگاه آزاد اسلامی و آرم انجمن دومینو ، شعار سال با استفاده از سه رنگ پرچم جمهوری اسلامی استفاده شد.

وی همچنین از طراحی چهار فلش در چهار طرف نقشه ایران خبر داد و گفت: پیام این فلش‌ها گسترش تفکر جمهوری اسلامی در منطقه بود.

سلطانی در پایان تیم‌های برتر این دوره از مسابقه را به شرح ذیل معرفی کرد.

در بخش دانش آموزی، نوردانش پژوهشگران اصفهان مقام اول، شاهد اصفهان مقام دوم و امام حسین(ع) سما قائمشهر مقام سوم این دوره از مسابقات را از آن خود کردند و در بخش دانشجویی، گل گهر سیرجان مقام اول صنعت نفت اهواز  مقام دوم و هگمتانه همدان مقام سوم را از آن خود کردند.

این مسابقات به مدت پنج روز در اسفندماه جاری با حضور تیم‌های دومینو از سراسر کشور در قائمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/86008/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول