اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دانشگاه امام حسین(ع):

دومینوی شکست همه دیکتاتورها ادامه خواهد داشت

خبرگزاری فارس: جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) گفت: دومینوی انقلاب اسلامی که با سقوط شاه ایران آغاز شد، تا امروز با سقوط بن‌علی، مبارک، قذافی و دیکتاتورهای مرتجع ادامه یافته است.

دومینوی شکست همه دیکتاتورها ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار محمد شعبانی ظهر امروز در نشست سیاسی و بصیرتی پاسداران سپاه استان سمنان که در حسینیه ثارالله سمنان برگزار شد، اظهار داشت: بر‌اساس تئوری دومینو، وقتی یک مهره سقوط کند، جلوگیری از سقوط مهره‌های دیگر امکان ندارد.

وی افزود: کارتر می‌گوید که صدای انقلاب مصر مانند صدای انقلاب ایران آشناست و آنچه امروز در خاورمیانه می‌گذرد، برای من سابقه دارد.

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) بیان کرد: امام خمینی(ره) قرن اخیر را قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران اعلام کرد و همان‏طور که در بررسی اتفاقات پس از انقلاب اسلامی در منطقه و جهان مشاهده می‌شود، مستضعفان در حال پیروزی بر دیکتاتورها و مستکبران جهان هستند.

شعبانی ادامه داد: روزی ادعای کمونیست‌ها این بود که نظام و جوامع باید به کومون اول برسد و در آن روز، کمونیست ادعای هدایت بشر را داشت؛ اما امروز باید کمونیست را در زباله‌دان‌های تاریخ پیدا کرد.

منطقه‌گرایی محور سیاست جمهوری اسلامی است

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) گفت: جمهوری اسلامی مدل رفتاری و حکومتی است که اثبات کرده، می‌تواند بشریت را هدایت کند.

شعبانی ادامه داد: بشریت امروز تشنه معنویت بوده و البته اتکای نظام جمهوری اسلامی نیز بر مکتب، معنویت و اسلام ناب است.

وی بیان کرد: پس از کمونیست‌ها، نظام سرمایه‌داری و لیبرالی غرب مدعی نجات انسان‌ها بود؛ اما هم‌اکنون مشاهده می‌شود که این مدل هم دچار ویروس شده و به فلاکت و اضمحلال افتاده است.

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) تصریح کرد: ایران اسلامی به عنوان یک کشور مهم و دارای موقعیت استراتژیک، بر تحولات بین‌المللی اثرگذار بوده است و این ویژگی‌ها باعث شده که ایران اسلامی منطقه‌گرایی را محور سیاست خود قرار دهد.

«بهار عربی» نتیجه بدفهمی عده‏ای است

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) بیان کرد: برخی دچار بدفهمی هستند و اتفاقات خارق‌العاده منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را بیداری انسانی یا بهار عربی گفته‌اند و از بیداری اسلامی اکراه دارند.

شعبانی خاطرنشان کرد: هر حرکتی که در منطقه اسلامی جهت‌گیری دینی داشته باشد، حتماً بیداری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: ایران توانسته است در زمینه‌های فکری نظیر صدور تفکر مقاومت و مبارزه با استعمار و استبداد و بازگشت به اسلام در ادوار مختلف تاثیرگذار بوده و این رفتار را مدیریت کند.

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) بیان کرد: انقلاب اسلامی، پدیده‌ای است که با تکیه به روش‌ها و شیوه‌های نوین دموکراسی دینی شکل گرفته و الگوی جدیدی از مقاومت و مبارزه با استبداد و استعمار را به نمایش گذاشته است.

شعبانی بیان کرد: جمهوری اسلامی به وسیله رهبر بزرگ و تاریخی خود، امام خمینی(ره)، برای نخستین بار اصطلاح امت اسلامی را به عنوان یک مفهوم انقلابی وارد ادبیات سیاسی جهان کرد.

وی ریشه‌ها و عوامل بیداری اسلامی را توجه به وحدت دینی، ورود نسل جدید با ویژگی‌های انقلابی، رشد و توسعه وسایل ارتباط جمعی و تکامل شیوه‌های تبلیغ اسلامی و انقلاب اسلامی عنوان کرد.

انقلاب اسلامی عامل عمده بیداری اسلامی است

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) ادامه داد: انقلاب اسلامی عامل عمده بیداری اسلامی بوده و نقش ویژه‌ای در حرکت بیداری ملل مسلمان ایفا کرده است.

شعبانی با بیان اینکه میشل فوکو می‌گوید «عرفان، عدالت و مبارزه سه عاملی است که در امام جمع شده است»، گفت: این عوامل موجب پیروزی منطق و روش امام خمینی(ره) برابر مستکبران بوده و طیف مستضعف عالم را مجذوب خود کرده است.

وی افزود: شهدا از جان خود گذاشتند تا از ایمان نگذرند و آنها بهترین هستند؛ بنابراین باید برای شهدا و حفظ دستاوردهای آنان بهترین‌ اقدامات را انجام داد.

انتهای پیام/2249/‌ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول