اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیستمین دومینوی دنیا در بیرجند رقم خورد؛

رکورد بزرگترین دومینو کشور شکسته شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی همزمان با هفته دفاع مقدس بزرگترین و حرفه‌ای‌ترین دومینو کشور با موضوع دفاع مقدس در دانشگاه صنعتی بیرجند اجرا شد.

رکورد بزرگترین دومینو کشور شکسته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند پنجشنبه‌شب در این مراسم اظهار داشت: در این دومینو 27 هزار قطعه دومینو به کار گرفته شده که بزرگترین و حرفه‌ای‌ترین دومینوی کشور محسوب می‌شود.
محمدرضا قلاسی مود تصریح کرد: این دومین به لحاظ تعداد قطعات مقام بیستم دنیا را داشته و جزو حرفه‌ای‌ترین دومینوهای دنیا محسوب می‌شود؛ رکورد قبلی این دومینو در کشور 15 هزار قطعه بوده که توسط دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران اجرا شده است.
مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند با بیان اینکه موضوع کلی این دومینو حماسه بوده است، گفت: به طور کلی این دومینو از چهار بخش معرفی دومینو، حماسه فرهنگی، حماسه دفاع مقدس و حماسه علمی تشکیل شده است.
قلاسی مود با اشاره به بخش نخست دومینو افزود: در این بخش که مربوط به معرفی مکانیزم‌های علمی و مهندسی است به دومینو جنبه علمی داده و موجب جذابیت آن می‌شود.
وی به بخش حماسه فرهنگی که بخش دوم دومینو بود اشاره کرد و اذعان داشت: در این بخش شاهنامه فردوسی و دو تن از شخصیت‌های ملی و حماسی آن به نام‌های رستم و آرش کمان‌گیر معرفی می‌شوند.
مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی بیرجند با اشاره به بخش سوم دومینو که مربوط به حماسه دفاع مقدس است، ادامه داد: در این قسمت فضای جنگ شبیه‌سازی شده است.
قلاسی مود بخش چهارم این دومینو را حماسه علمی دانست و گفت: در این بخش به دستاوردهای علمی دانشمندان کشور اشاره دارد و سعی شده که دستاوردهای علمی کشور از قبیل انرژی هسته‌ای، ماهواره امید، خلیج فارس را نمایش دهد.
وی یادآور شد: در ادامه حرکت قطعات دومینو در حالی که سرود ملی ایران برگزار می‌شود پرچم ایران به اهتزاز درآمده و با ریختن قطعات دومینو نوشته انجمن دومینو بیرجند ظاهر می‌شود.
در ادامه این مراسم انجمن دومینو سازمان رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند با حضور مسئولان استان افتتاح شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول