اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

بازگشایی راه روستاهای سیل‌زده کوهبنان/ کمبود آب آشامیدنی با محو قنات‌ها

فرماندار کوهبنان گفت: تمام راه‌های روستایی مناطق سیل‌زده شهرستان کوهبنان بازگشایی شد.

بازگشایی راه روستاهای سیل‌زده کوهبنان/ کمبود آب آشامیدنی با محو قنات‌ها

منصور متقی دقایقی قبل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت‌: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری کوهبنان تمام راه‌های روستایی مناطق سیل‌زده این شهرستان بازگشایی شده و نیروهای امدادی هلال احمر با تمام توان در حال ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان هستند.

وی تصریح کرد: با برآورد به عمل آمده و بازدیدی که طی روزهای گذشته به همراهی کارشناسان و مدیر جهاد کشاورزی از مناطق سیل‌زده به عمل آمد، مشخص شد که لوله‌های انتقال آب در روستاهای زعفرانیه و ده‌چنار به صورت 100 درصد توسط سیل نابود شده به گونه‌ای که مردم این روستا آب آشامیدنی ندارند.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: قنات روستاهای گزمان و پاچینه به طور کلی محو شده و اثری از چاه و قنات دیده نمی‌شود که در صورت عدم ارائه خدمات محصولات کشاورزی این دو روستا به صورت کلی از بین می‌رود.

متقی تصریح کرد: قنات‌های روستاهای آب‌کریک، گنداب، درب‌تیتو، حسین‌آباد، ده‌بالا، ده‌آقا، باب‌حوض، درب‌هود، بیدان، گزدان و ... بر اثر سیل خسارات فراوانی را متحمل شدند و لوله‌های انتقال آب و جوی‌های سیمانی این روستاها خسارت جدی دیدند که کارشناسان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با حضور در مناطق سیل‌زده در حال برآورد خسارت وارده هستند.

وی گفت: سیل سبب کنده شدن درختان بادام دیرگُل روستاها و درختان بادام کوهی در مسیر رودخانه‌های کوهبنان شده و ورود گل و لای فراوان به مزارع و باغات خسارات جبران‌ناپذیری را به کشاورزان وارد کرده است.

فرماندار کوهبنان از مسئولان استانی و کشوری درخواست کرد تا با اختصاص اعتبارات ویژه جان تازه‌ای به کشاورزی شهرستان کوهبنان ببخشند و از مهاجرت آسیب‌دیدگان به شهرها و استان‌های دیگر جلوگیری کنند.

انتهای پیام/80012/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول