اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان عنوان کرد

خسارت سنگین سیل در مناطق مختلف کرمان/ تشکیل ستادهای بحران شهرستانی

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: میزان خسارت ناشی از سیلاب در مناطق مختلف استان کرمان زیاد است.

خسارت سنگین سیل در مناطق مختلف کرمان/ تشکیل ستادهای بحران شهرستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد کامیاب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های روز گذشته در شهرستان‌های بافت، بم، سیرجان، جیرفت، ریگان و عنبرآباد تعدادی از روستاها و شهرها دچار آب گرفتگی، قطعی آب و برق و همچنین تخریب جاده‌های روستایی و آسفالته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام محورهای اصلی با تلاش اکیپ‌های راهداری بازگشایی شده است، بیان کرد: در شهرستان جیرفت بر اثر شکسته شدن درختان و سیل 20 دستگاه خودرو دچار آسیب شده و یک دستگاه خودرو هم بدون سرنشین در مسیر سیل مفقود شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: بر اساس گزارش دریافت شده تاکنون بیش از 500 رأس دام تلف شده و به باغ‌ها و محصولات کشاورزی خساراتی وارد شده است.

کامیاب عنوان کرد: در شهرستان ریگان تعداد 20 روستا در منطقه ده‌رضا و ده‌نظر و یزدان‌پناه قطعی برق دارد که با کمک نیروهای مربوطه رفع نقص شده است.

وی افزود: همچنین بر اثر توفان در ریگان به 100 کیلومتر راه روستایی و 80 دستگاه پل و 18 ابنیه فنی خسارات وارد شده است.

این مسئول تصریح کرد: در جیرفت روستای هوکرد بر اثر ریزش دیوار یک نفر فوت کرده و در شهرستان بم روستای تمیک یک دختر بچه بر اثر طغیان رودخانه خواجه‌عسکر مفقود و یک نفر نیز مصدوم شده است.

کامیاب بیان کرد: بیش از 2 هزار رأس گوسفند در جیرفت تلف شده، 200 واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی شده است و بیش از 500 کیلومتر جاده خاکی روستایی و 80 کیلومتر جاده آسفالته تخریب شده و مسیر بیش از 20 روستا مسدود شده که در حال بازگشایی است.

وی در مورد خسارت سیل در شهرستان سیرجان گفت: در این شهرستان در منطقه سد تنگوئیه آسیب و خسارت به محصولات باغی، زراعی، قنوات و کانال‌های آب‌رسانی کشاورزی وارد شده و یک نفر در اثر رعد و برق جان خود را از دست داده است.

کامیاب همچنین از خسارت وارده به راه‌های روستایی و عشایری خبر داد و گفت: بیش از 500 رأس دام تلف شده و به باغ‌های پسته حدود 410 هکتار خسارت وارد شده و به چند سیل‌بند به میزان 30 تا 50 درصد خسارت وارد شده است.

وی شکستگی بیش از 22 تیر برق فشار متوسط بتنی و 100 تیر برق فشار متوسط چوبی را از دیگر خسارات سیل در سیرجان عنوان کرد و بیان داشت: گروه‌های امداد و نجات هلال احمر و مدیریت بحران از زمان وقوع سیل تاکنون در مناطق سیل‌زده مستقر و در حال امدادرسانی هستند.

معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: همچنین ستادهای بحران شهرستانی با مسئولیت فرمانداران تشکیل شده و در حال بررسی خسارات و پیگیری امور هستند و با توجه به نیاز منطقه تاکنون به 363 خانوار امدادرسانی شده است.

کامیاب گفت: در شهرستان جیرفت تعداد یک هزار تخته پتو، 500 تخته موکت، 100 دستگاه چادر و ست غذایی به تعداد 250 خانوار در حال توزیع است.

وی ابراز داشت: در شهرستان بافت 35 دستگاه چادر، 200 تخته موکت، 100 تخته پتو و به تعداد 100 خانوار توزیع ست غذایی انجام شده است.

انتهای پیام/2446/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول