اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براثر شدت بارندگی‌ها در زاهدان

بیش از 400 خانه در منطقه شیرآباد در دام سیلاب گرفتار شد

عضو شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: شدت بارندگی‌ها و وقوع سیلاب، سبب بروز خسارت به بیش 400 خانه در شیرآباد زاهدان شد.

بیش از 400 خانه در منطقه شیرآباد در دام سیلاب گرفتار شد

علیرضا زاهدای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در پی شدت بارندگی‌ها در دو سال قبل، قرار شده بود موانع اجرای کانال حامل آب‌های سطحی منطقه شیرآباد زاهدان برطرف شود که متاسفانه این تاخیر دو ساله امروز سبب بروز خسارت به 400 تا 500 باب خانه در این منطقه شد.

عضو شورای اسلامی شهر زاهدان با بیان اینکه ‌بارندگی سیل‌آسای بعد ازظهر امروز موجب بروز سیل در منطقه پیربخش گرگیچ زاهدان شده است، اذعان داشت: بیش از 10 کوچه و نزدیک به 400 تا 500 خانه به علت خروج جریان آب از کانال آب‌های سطحی شیرآباد شهر زاهدان دچار خسارت شده است.

وی با تاکید بر اینکه این منطقه جزو حوزه شهر زاهدان است گفت: در حال‌حاضر دقیقاً انتهای محله پیربخش گرگیچ و کوچه‌های زوج پیربخش 18 تا 28 و میدان سابق دام در زاهدان گرفتار سیل شده‎اند به گونه‌ای که مردم بر بالای پشت بام‌ها پناه برده‌اند.

عضو شورای شهر زاهدان ارتفاع آب بالا آمده در منازل مردم این منطقه را یک مترعنوان کرد و افزود: این سیل به مردم این منطقه تحمیل شده است چرا که مسئولان راه و شهرسازی، ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری و شهرداری می‌توانستند جلوی آن را بگیرند اما در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.

زاهدی ادامه داد: کانال مسیل شیرآباد زاهدان که برای هدایت آب‌های سطحی قرار بود خیلی قبل‌تر به اتمام برسد و در برخی نقاط لایروبی شود، تاکنون عملی نشده است،

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دو خانه غیرمجاز در قسمتی از این کانال احداث شده که در مسیر آب قرار گرفته و باید تملیک شود.

وی به سیل دو سال قبل این منطقه اشاره کرد و بیان داشت: پس از سیل دو سال قبل تعدادی از اعضای شورای شهرزاهدان به همراه مدیرکل دفترفنی، رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری و نماینده دادستانی به محل حادثه آمدیم و به آنها گفتیم که این خانه‌ها باید تملیک و تخریب شده تا مسیر آب باز شود، زیرا در شرایط فعلی، خانه‌ها جلوی آب را گرفته و آب از کنار وارد کوچه‌ها، معابر و منازل مردم می‌شود.

زاهدای با بیان اینکه نزدیک به سه سال است که این طرح با وجود تعریف بودجه‌ اجرایی نشده است، ادامه داد: ستاد توانمندسازی راه و شهرسازی، مدیریت بحران و شهرداری متولی اجرا هستند، این کانال قرار بود به طول دو کیلومتر سنگ چینی و لایروبی شود که حدود 500 متر آن انجام شد و 1500 متر دیگر باقی مانده است.

وی تاکید استاندار به مسئولان متولی را برای اجرای هزارو 500 متر باقیمانده از این کانال خواستار شد و گفت: تنها راه حل این مشکل، اجرای هزار و 500 متر باقیمانده از این کانال است تا جلوی حوادث و خسارت ناشی از آن را بگیرد.

انتهای پیام/75004/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول