اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

قرآن بهترین کتاب فرهنگ و فرهنگ‌سازی است

امام جمعه جیرفت گفت: قرآن بهترین کتاب فرهنگ و فرهنگ‌سازی است، هم برنامه و همه راه‌های تبدیل آن به فرهنگ را دارد.

قرآن بهترین کتاب فرهنگ و فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری بعد از ظهر امروز در سومین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، اظهار داشت: فرهنگ و برنامه رایج می‌تواند، صحیح یا غلط باشد، فرهنگی مورد تأیید ما است که براساس قانون، عقل و شرع شکل گرفته باشد و شرع قرآن و عترت است.

وی افزود: فرهنگی که به پشتوانه این سه منبع باشد فرهنگ اصیل، ارزشمند و قابل اعتماد است که باید آن را حفظ کرد.

عسکری با اشاره به راه‌های فرهنگسازی در جامعه، تصریح کرد: از راه‌های تبدیل برنامه به فرهنگ تبلیغات، بیان، هنر و عمل بزرگان جامعه است، قرآن بهترین کتاب فرهنگ و فرهنگ‌سازی است، هم برنامه است و همه راه‌های تبدیل برنامه به فرهنگ را دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های تبدیل برنامه به فرهنگ دعوت و فراخوانی است، فرق دعوت با تبلیغ و بیان این است که تبلیغ و بیان عمومی است و سخنران مطلب را به طور کلی بیان می‌کند و بعد در جامعه ممکن است، روشنگری شود، شاید مخاطب خاصی نداشته باشد اما در دعوت شخص مشخص است.

امام جمعه جیرفت گفت: خداوند متعال برای تبدیل برنامه به فرهنگ می‌فرماید: «مردم را با موعظه، حکمت و جدال به احسنت به راه خدا دعوت کنید» ما در این بیان سه موضوع مستقل داریم، حکمت و بحث‌های حکیمانه که سر و کار آنها با عقل و با اندیشه و استدلال است و با برهان انجام می‌شود.

عسکری ابراز داشت: حکیم با اندیشه مردم سروکار دارد، اگر بخواهیم برنامه‌ها را تبدیل به فرهنگ کنیم، باید برای مردم دلیل محکمه‌پسند ارائه و عقل مردم را با استدلال مهار و جلوی ناهنجاری جامعه را بگیریم.

وی با اشاره به بحث موعظه بیان داشت: موعظه با عواطف و احساسات مردم سروکار دارد، عقل تسلیم استدلال و بدن تسلیم زور و دل تسلیم عشق و محبت می‌شود، قلمرو موعظه دل است و جدال و برخورد اخلاقی است، جدال احسنت برخورد خوب است.

عسکری در پایان خاطر نشان کرد: ما برای فرهنگ‌سازی باید برای مردم زبان استدلال و برهان داشته باشیم.

انتهای پیام/80002/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول