اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش قزوین خبر داد

قزوین میزبان بیش از 1000 دانش‌آموز در مسابقات کشوری قرآن

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: فردا قزوین میزبان یک هزار و 188 دانش‌آموز در مسابقات مرحله کشوری قرآن دانش‌آموزان است.

قزوین میزبان بیش از 1000 دانش‌آموز در مسابقات کشوری قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، کاظم زمانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و 188 دانش‌آموز از سراسر استان‌ها در مسابقات مرحله کشوری قرآن دانش‌آموزان به میزبانی قزوین شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در قزوین برگزار می‌شود، ابراز داشت: دانش‌آموزان در این مسابقات در رشته‌های مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله‌های مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی برگزار شده است، بیان کرد: برگزیدگان هر مرحله به مرحله بعدی و در نهایت برگزیدگان برتر استانی در هر رشته و هر پایه به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

زمانی ابراز داشت: در سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان هر استان در شش پایه تحصیلی دوم و سوم راهنمایی و اول، دوم، سوم و چهارم دبیرستان در چهار رشته قرائت و حفظ قرآن کریم، مداحی و اذان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حضور 24 دانش‌آموز از هر استان در مسابقات کشوری قرآن

این مسئول بیان کرد: از هر استان 24 نفر از دانش‌آموزان برگزیده مرحله استانی مسابقات قرآنی در سی و یکمین دوره مرحله کشوری این مسابقات شرکت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین متذکر شد: یک هزار و 188 نفر از دانش‌آموزان در چهار رشته قرائت و حفظ قرآن کریم، مداحی و اذان در شش پایه تحصیلی یاد شده با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: از این آمار 792 نفر از دانش‌آموزان، پسر و 396 نفر دختر هستند که دختران در دو رشته‌ قرائت و حفظ قرآن کریم و پسران در چهار رشته با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

زمانی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش برگزاری مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز را در پنج استان مشخص کرده است، ابراز داشت: استان‌های آذربایجان شرقی، مرکزی، اصفهان، قزوین و آذربایجان غربی از جمله این استان‌هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین یادآور شد: در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در استان قزوین میزبانی این مسابقات در سال آینده به آذربایجان غربی سپرده می‌شود.

برگزاری مسابقات قرآن به مدت 4 روز در قزوین

وی با بیان اینکه سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآنی دانش‌آموزان پسر از تاریخ بیست و دوم تا بیست و پنجم مرداد ماه به مدت چهار روز در قزوین برگزار می‌شود، اذعان داشت: روز بیست و دوم مرداد ماه مراسم خوش‌آمدگویی به دانش‌آموزان از سراسر استان انجام می‌شود.

زمانی افزود: همچنین بعد از ظهر این روز مراسم سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآنی با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه در روز 23 و 24 مرداد مسابقات قرآنی دانش‌آموزان به صورت رسمی برپا می‌شود، ادامه داد: صبح روز بیست و پنجم مراسم اختتامیه مسابقات سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز پسران برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دختران از روز یکشنبه بیست و هفتم تا سی‌‌ام مرداد برگزار می‌شود، ابراز داشت: بیست و هفتم مراسم خوش‌آمدگویی به دانش‌آموزان دختر از سراسر استان انجام می‌شود.

زمانی افزود: بعد از ظهر این روز مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دختران از ساعت 16 تا 19 ظهر با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری برپا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به اینکه روز 28 و 29 مسابقات قرآنی دانش‌آموزان به صورت رسمی برپا می‌شود، اضافه کرد: صبح روز 30 مرداد مراسم اختتامیه مسابقات سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز پسران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول