اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

آشنایی با قرآن راه منحصر به فرد رستگاری است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین آشنایی با قرآن و انس گرفتن با آیات الهی را راه منحصر به فرد رستگاری و سعادت دنیا و آخرت عنوان کرد.

آشنایی با قرآن راه منحصر به فرد رستگاری است

آیت‌الله هادی باریک‌بین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در سخن گفتن از اهمیت و جایگاه قرآن کریم در جامعه کنونی هر چه بگوییم کافی نیست چراکه این کتاب بزرگ آسمانی کلام پروردگار بزرگ و کتاب هدایت و انسان‌سازی است.

وی ادامه داد: داشتن جامعه‌ای سالم و منطبق با ارزش‌های انسانی و نیز پیشروی تک تک افراد جامعه به سوی کمال و ترقی مادی و معنوی، تنها و بهترین راه پیاده کردن احکام، معارف و آموزه‌های قرآن کریم در جامعه محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آشنایی با قرآن و انس گرفتن با آیات الهی را راه منحصر به فرد صلاح و رستگاری و سعادت دنیا و آخرت دانست و عنوان کرد: آشنا کردن نوجوانان و جوانان با قرآن کریم در مرحله نخست باید از خانواده‌ها و از همان دوران کودکی با تلاش و کمک پدران و مادران انجام شود و پس از آن، مدارس و آموزش و پرورش نقش بسیار مهم و اساسی در این زمینه بر عهده دارند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نیز دستگاه‌های فرهنگی همچون سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ملی در این حوزه اقدامات بزرگ، مهم و مناسبی انجام داده‌اند که باید در راستای گسترش آن نیز تلاش کرد.

باریک‌بین عنوان کرد: توجه به روخوانی صحیح و حتی‌الامکان رعایت قواعد تجویدی، حفظ قرآن کریم و سپس توجه به مفاهیم و مبانی آیات قرآن کریم ضمن استفاده از تفاسیر معتبر همچون المیزان و ... از نکاتی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/77002/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول