اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی آینده صورت می‌گیرد

پیش‌بینی آموزش 14 هزار دانش‌آموز اصفهانی در مدارس تخصصی قرآن

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال تحصیلی آتی 14 هزار نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی در مدارس تخصصی قرآن آموزش داده شوند.

پیش‌بینی آموزش 14 هزار دانش‌آموز اصفهانی در مدارس تخصصی قرآن

مهدی نم‌نبات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های قرآنی به دانش‌آموزان یکی از رویکرد‌های آموزش و پرورش است، اظهار داشت: توسعه مبانی قرآنی در میان دانش‌آموزان سبب جلوگیری از تهاجم‌های فرهنگی در میان این افراد می‌شود.

وی به فعالیت مدارس تخصصی قرآن در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 88 مدرسه تخصصی قرآن در سطح استان اصفهان فعال است و دانش‌آموزان دوره ابتدایی به صورت تخصصی مبانی قرآنی را فرا می‌گیرند.

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین 300 مدرسه فوق برنامه قرآنی در نوبت بعد از ظهر در سراسر استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال تحصیلی آتی حدود 30 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی زیر پوشش آموزش‌های این مدارس قرار بگیرند.

این مسئول با بیان اینکه همچنین پیش‌بینی می‌شود که در سال تحصیلی آتی 14 هزار نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی در مدارس تخصصی قرآن آموزش داده شوند، اضافه کرد: در حال حاضر ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی برای شرکت در مدارس تخصصی قرآن به پایان رسیده است.

نم‌نبات با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس تخصصی و فوق برنامه قرآنی هم‌زمان با ثبت‌نام آنها در مدارس عادی صورت می‌گیرد، تاکید کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مدارس براساس شرایط خاصی ندارد و دانش‌آموزان براساس علاقه‌مندی خود در مدارس تخصصی و فوق برنامه قرآنی ثبت‌نام می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای سال تحصیلی آتی هیچ مدرسه تخصصی قرآن به مدارس سابق اضافه نشده، اذعان داشت: در سال تحصیلی گذشته هیچ بودجه‌ای برای فعالیت این مدارس اختصاص داده نشده است.

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بودجه مدارس تخصصی و فوق برنامه قرآنی صفر شده، گفت: اختصاص بودجه‌های مورد نیاز برای فعالیت این مدارس در سال تحصیلی آتی نیز به سیاست‌های دولت و وزارتخانه آموزش و پرورش بستگی دارد.

واین مسئول با اشاره به تعداد معلمان فعال در این مدارس متذکر شد: در حال حاضر 250 مربی برای فعالیت در مدارس تخصصی قرآن موجود در سطح استان استخدام شده‌اند.

انتهای پیام/63004/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول