اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

خشکی دریاچه ارومیه سبب تعطیلی کارخانه‌های کنسانتره می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه تعطیلی کارخانه‌های تولید کنسانتره و بیکاری جوانان را به دنبال دارد.

خشکی دریاچه ارومیه سبب تعطیلی کارخانه‌های کنسانتره می‌شود

نادر قاضی‌‌‌پور امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: خشک شدن دریاچه ارومیه نتایج زیانباری را برای همه منطقه از جمله کارخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به دنبال دارد، به طوری که کارخانه‌های تولید کنسانتره به تعطیلی کشیده شده و کارگران زیادی هم بیکار می‌شوند.

وی بر لزوم جدی گرفتن بحران خشک شدن دریاچه ارومیه تاکید کرد، افزود: چنانچه دریاچه ارومیه به صورت 100 درصد خشک شود، عواقب مخرب زیادی برای منطقه به دنبال دارد، و فعالیت‌های کشاورزی که در منطقه انجام می‌گیرد به رکود کشیده می‌شود.

قاضی‌‌پور با اشاره به اینکه طوفان نمک بزرگ‌ترین خسارت را بر اراضی کشاورزی استان وارد می‌کند، ادامه داد: تعطیلی کارخانه‌ها به دلیل وقوع این بحران زیست‌محیطی یک امر بدیهی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اظهار به اینکه اغلب کارخانه‌های استان در دست بخش خصوصی قرار دارد، ادامه داد: بخش کوچکی از کارخانه‌ها دولتی هستند، بنابراین دچار بحران شدن آنها در اثر وقوع این ضایعه زیست‌محیطی امری عادی است.

وی بر لزوم انجام اقدامات عمرانی مختلف برای احیای دریاچه ارومیه، تاکید کرد و بیان داشت: بارورسازی ابرها، انتقال آب از ارس و .. از جمله طرح‌هایی قلمداد می‌شود، که برای نجات دریاچه ارومیه روی آنها مطالعه انجام شده است.

انتهای پیام/61002/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول