اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی:

سطح تراز آب دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته 22 سانتی‌متر پایین است

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سطح تراز آب دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته 22 سانتی‌متر پایین است.

سطح تراز آب دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته 22 سانتی‌متر پایین است

حمید رعناقد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سطح تراز آب دریاچه ارومیه در حال حاضر 84/1270 (1270 ممیز 84) تراز سطح دریا‌های آزاد است که در مقایسه با میزان حداکثر آن در سال 1374 که 1278 متر بوده حدود هفت متر پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: این وضعیت سبب شده است که بسیاری از قسمت‌های دریاچه ارومیه خشک شده و از مساحت آبی آن کاسته شده است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی افزود: میزان اراضی خشک شده به حدود 70 درصد سطح دریاچه ارومیه می‌رسد.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه با مساحت 570 هزار هکتار از جمع پارک‌های ملی کشور است، ادامه داد: سطح تراز آب دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته 22 سانتی‌متر پایین است.

رعناقد ضمن اظهار تأسف از کاهش ارتفاع این دریاچه، تصریح کرد: میزان نزولات جوی نسبت به پیش‌بینی صورت گرفته کم بود همچنین افزایش دمای هوا یکی از عوامل دخیل در افزایش میزان تبخیر بود به طوری که همه این عوامل دست به هم داد تا سطح آب دریاچه کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: حداقل 70 درصد از مساحت آبی دریاچه ارومیه کاسته شده و کلیه جزایر از طریق خشکی به هم ارتباط یافته‌اند و ارزش اکولوژیکی جزایر 9 گانه که قبلا" محل تخم گذاری انواع پرندگان از جمله فلامینگو و پلیکان بوده کاهش یافته است.

انتهای پیام/61009/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول