اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موضع‌گیری نماینده پارس‌آباد در خصوص اظهارات قاضی‌پور

نماینده ارومیه از فضاسازی کاذب پرهیز کند/مقصران خشک شدن دریاچه ارومیه را به سلاخی بکشید

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در موضع‌گیری تند علیه قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه از او خواست تا با غوغاسالاری و سخنان غیر‌کارشناسی حق و حقیقت را در موضوع انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه نادیده نگیرد.

نماینده ارومیه از فضاسازی کاذب پرهیز کند/مقصران خشک شدن دریاچه ارومیه را به سلاخی بکشید

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل خطاب به نادر قاضی‌پور اظهار داشت:‌ زمانی که به صورت غیر‌کارشناسی 65 سد در حاشیه دریاچه ارومیه احداث می‌شد و باغداران منطقه به شکل وسیع و گسترده از آب دریاچه ارومیه بهره می‌بردند و برخی اقدامات غیر‌کارشناسی زمینه نابودی دریاچه ارومیه را فراهم کرده بود، کجا بودید که امروز اینقدر دم از کارهای کارشناسی و صلاحیت‌دار می‌زنید؟

وی با یادآوری اینکه قاضی‌پور تنها بلد است در مجلس فریاد بزند و هیچ مدرک و مستنداتی نیز در خصوص سخنان خود در حوزه انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه ندارد، عنوان کرد: مگر تاوان نا به خردی برخی‌ها را در گذشته باید مردم منطقه مغان بدهند که مدعیانه حرف از انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه می‌زنید.

برومند افزود: این نماینده مردم ارومیه است که صلاحیت حرف زدن در خصوص این موضوع را ندارد، چرا که بیشترین حق‌آبه استان‌های آذری‌نشین از ارس مربوط به استان اردبیل و منطقه کشاورزی پارس‌آباد است و ما اجازه نخواهیم داد قطره‌ای از آب زارعان و کشاورزان پر تلاش منطقه آذربایجان به سایر مناطق به ویژه تبریز و ارومیه انتقال داده شود چرا که آنها در حال حاضر از سهم خود در حد مکفی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر امروز دریاچه ارومیه به یک شوره‌زار تبدیل شده نتیجه آن طرح‌ها و برنامه‌های غیر‌کارشناسی بود که دوستان قاضی‌پور به آن دامن زد‌ه‌اند، به طوری که هیچ ضرورتی نداشت که 65 سد در اطراف دریاچه ارومیه احداث شود و یا باغداران منطقه سعی کنند به صورت غیر‌کارشناسی از آب دریاچه ارومیه بهره‌برداری کنند که به نظر می‌رسد عوامل دیگری نیز در خشک شدن این دریاچه دخیل بوده و به هیچ‌وجه انتقال آب ارس نیز نمی‌تواند عطش این دریاچه را برطرف کند و قطعاً چنین انتقالی کار عبث و بیهوده است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما اجازه نخواهیم داد 40 هزار هکتار از اراضی دشت زرخیز مغان و روستاییان و عشایر منطقه به دلیل گناه برخی‌ها دچار قطعی آب و نگرانی در این زمینه شوند و ما به جد پیگیر این موضوع هستیم و با وزیر پیشنهادی نیرو نیز صحبت‌هایی انجام شده تا در ماه‌های آینده کارشناسان زبده موضوع انتقال آب را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

برومند گفت: ‌چه توجیهی دارد که ما به شکل پمپاژ آب رود ارس را 800 متر به بالا انتقال داده و با پمپاژ بتوانیم دریاچه ارومیه را احیا کنیم در حالی که این انتقال آنقدر غیر‌کارشناسی است که در همان ماه‌های اولیه انتقال آب زمینه خشک شدن و نابودی دوباره را فراهم خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود بالا بودن هزینه سرمایه‌گذاری در انتقال این آب و همچنین آثار و تبعات منفی این انتقال را یادآور شد و به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: نماینده‌ای که در مجلس غیر‌کارشناسی و غوغا‌سالارانه سعی می‌کند اهداف و برنامه‌های دقیق، منسجم و غیر‌کارشناسی را زیر سئوال ببرد باید مسببان خشک شدن این دریاچه را به سلاخی بکشد که چگونه در کمتر از دو سال با اقدامات نابخردانه خودشان زمینه نابودی دریاچه ارومیه را فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول