اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی به دنبال پسروی آب دریاچه ارومیه

آب چاه‌های 7 شهر حاشیه دریاچه ارومیه شور شده است

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 600 هزار هکتار از زمین‌های زراعی و باغی این استان در اطراف دریاچه ارومیه تحت تاثیر پسروی آب دریاچه دچار آسیب هستند، گفت: آب چاه‌های هفت شهر حاشیه دریاچه ارومیه شور شده‌اند.

آب چاه‌های 7 شهر حاشیه دریاچه ارومیه شور شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در حاشیه جلسه کمیته تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون ما شاهد این هستیم که هفت شهر در اطراف دریاچه ارومیه وجود دارد و به دلیل شوری اکثر چاه‌ها و افزایش شوری خاک‌ها اکثر چاه‌ها شور است و قرار شد برای جلوگیری از اثرات این موضوع کارگروهی تشکیل شود.

وی افزایش شوری آب چاه‌ها و خاک‌ها برای جلوگیری از تخریب اثرات خاک را از جمله موضوعات مطرح شده این کارگروه دانست و افزود: لازم است تا با همت موسسات تحقیقاتی، نسبت به بررسی و آزمایش مجدد EC خاک‌های موجود در اراضی کشاورزی به ویژه در دشت تبریز اقدام عاجل صورت پذیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در صورت استفاده از پساب‌های حاوی عناصر سنگین برای آبیاری محصولات، شاهد انتقال و تجمع این فلزات در محصولات تولیدی و در نهایت ایجاد مخاطرات بهداشتی برای انسان‌ها و حیوانات خواهیم بود، گفت: ممنوعیت ورود هرگونه فاضلاب خام به کانال‌های کشاورزی و همچنین برخورد با کشاورزانی که به صورت عمدی از فاضلاب خام در آبیاری کشاورزی استفاده می‌کنند در این جلسه مطرح شد و قرار شد برای اطمینان خاطر مردم موضوع به کارگروه پسماند ارجاع شود تا تصمیمات لازم اتخاذ و به مردم اعلام شود.

انتهای پیام/60002/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول