اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

توسعه سطح زیر کشت پسته با تغییر الگوی کشت در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه سطح زیر کشت پسته با تغییر الگوی کشت در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه و با هدف جلوگیری از وقوع فاجعه زیست محیطی در شهرستان‌های مجاور دریاچه اجرا می‌شود.

توسعه سطح زیر کشت پسته با تغییر الگوی کشت در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانی‌فام پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: توسعه سطح زیر کشت پسته با تغییر الگوی کشت در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه و با هدف جلوگیری از وقوع فاجعه زیست محیطی در شهرستان‌های مجاور دریاچه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 81 تن محصول پسته از باغ‌های آذربایجان‌شرقی حاصل آمده است، گفت: با توجه به برآورد تولید بیش از 100 تنی این محصول برای دوره برداشت سال‌جاری، میزان تولید آن در استان از افزایش 30 درصدی برخوردار شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اجرای این طرح را برای جلوگیری هرچه بیشتر از وقوع فاجعه زیست محیطی در شهرستان‌های حاشیه این دریاچه و حمایت مستقیم از بهره‌برداران عنوان کرد و افزود: توسعه کشت باغ پسته به عنوان راهکاری مفید در کاهش تاثیر خشکی دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی استان مورد توجه برنامه‌ریزان سازمان قرار گرفته و توسط مدیریت باغبانی با دقت در شهرستان‌های حاشیه دریاچه دنبال می‌شود.

ایرانی‌فام همچنین عنوان کرد: با کشت و توسعه سطح زیر کشت پسته در استان می‌توان با تولید و عرضه پسته در کشور تحول قابل توجهی را در توسعه اقتصاد کشاورزی شهرستان‌های حاشیه دریاچه ارومیه شاهد بود.

انتهای پیام/60001/م20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول