اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس خبر داد

وقف 80 اصله درخت انار در فردوس

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس از وقف 80 اصله درخت انار توسط یکی از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

وقف 80 اصله درخت انار در فردوس

حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 400 اصله درخت پسته و انار توسط واقفان خیراندیش شهرستان فردوس وقف امور خیر شده است.

وی گفت: وقف 80 اصله درخت انار، زمین و آب به ارزش 110 میلیون تومان در باغستان علیا از جمله وقف‌های جدید صورت گرفته در شهرستان فردوس است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس افزود: این وقف شامل یک قطعه باغ انار با تعداد 80 اصله درخت انار، یک ساعت آب از چاه عمیق رحمت‌آباد و یک‌هزار و 700 مترمربع زمین در باغستان علیای فردوس است.

خدایی تصریح کرد: این وقف توسط واقف خیراندیش حاج سید محمد ابراهیمی به نیت تامین هزینه‌های جاری، عمرانی، مدیریتی و فرهنگی هیئت فاطمیه (س) روستا صورت گرفته است.

وی اشتیاق مردم به سوی موقوفات جدید را حاصل تبلیغات و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و به تبع آن تحول نمادین در مدیریت موقوفات استان دانست و یادآور شد: رویکرد مردم به تناسب و به موازات رویکرد سازمان در عرصه مدیریت موقوفات رشد پیدا کرده و تحقق آن با اعتمادسازی در اجرای نیات موقوفات ممکن شده است.

اجرای 6 وقف به ارزش 1,5 میلیارد تومان در فردوس

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس گفت: از ابتدای سال‌جاری بیش از 6 مورد وقف به ارزش 1,5 میلیارد تومان در فردوس انجام شده که بیشتر نیات واقفان این موقوفات، عزاداری برای اهل‌بیت (ع)، افطاری، ختم قرآن کریم، فقرزدایی و هزینه‌های روزانه مساجد است.

خدایی نیت جدید واقف در این موقوفات را قابل تامل دانست و افزود: در سال‌جاری موقوفه‌ای به ارزش 300 میلیون تومان در فردوس صورت گرفت که نیت آن تبلیغ دین در فضای مجازی است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر موقوفات اختصاص یافته به اعیاد و وفات‌ ائمه اطهار (ع) بسیار کم و محدود است، تصریح کرد: باید نیات واقفان را به سوی نیازهای روز جامعه و نیز وقف‌هایی برای اعیاد و عزاداری سایر ائمه اطهار (ع) سوق دهیم.

انتهای پیام/69007/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول