اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امورخیریه فردوس خبر داد

وقف 190 اصله درخت پسته در فردوس

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس از وقف 190 اصله درخت پسته و یک ساعت آب در باغستان علیای فردوس خبر داد.

وقف 190 اصله درخت پسته در فردوس

حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: با ظهور دین اسلام وقف با تأثیرپذیری از جهان‌بینی اسلامی و اعتقاد به معاد، به صورتی استوار و جهت‌دار مطرح شده و بسیاری از ائمه و امامان ما نیز وقف‌های بسیاری داشتند.

وی رویکرد جدید سازمان اوقاف با برنامه‌های متنوع و هدفدار را سبب رغبت مردم به سمت و سوی وقف‌های جدید دانست و گفت: باید با نهایت تلاش نسبت به تبلیغ وقف و اثرات آن در بین مردم اقدام و از ظرفیت اعتقادی و معنوی آنها برای وقف‌های جدید با سمت و سو دادن تبلیغ دین و آموزه‌های آن، به ویژه فرهنگ تشیع تلاش کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس توجه به نیات واقفان را از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان اوقاف دانست و افزود: امروزه واقفان به نیازهای ضروری بشر و مسائل روز نیز توجه دارند و علاوه بر مسائل دینی و مذهب، وقف‌های دیگری برای نیازهای روز جوامع بشری انجام می‌دهند.

خدایی تصریح کرد: بینش اسلامی سبب شد تا روز به روز بر شمار موقوفات افزوده و هدف وقف و نیات واقفان نیز متوجه نکات ارزنده و ضرورت‌های حیاتی همچون احداث مدارس، احداث بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ساخت مساجد و اماکن مذهبی، رسیدگی به ایتام و افراد بی‌بضاعت شود.

وی از وقف 190 اصله درخت پسته و  یک ساعت آب توسط یکی از کشاورزان باغستان علیا خبر داد و یادآور شد: همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، غلامرضا آملی یکی از کشاورزان منطقه باغستان علیا تعداد 190 اصله درخت پسته همراه با یک ساعت آب از چاه عمیق شهید کارگر باغستان به ارزش 90 میلیون تومان را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: این وقف صرف هزینه‌های جاری مسجد امام حسین(ع) و عزاداری و اطعام در شب شهادت حضرت امام هادی(ع) و نیز کمک به فقرا و مستمندان می‌شود.

علی(ع) بزرگ‌ترین واقف در صدر اسلام

خدایی با اشاره به وقف‌های متعدد رسول اکرم(ص) در دوران حیات آن حضرت، افزود: پس از رسول خدا(ص)، حضرت علی(ع) بزرگ‌ترین واقف در صدر اسلام است.

خدائی تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) که به ابوتراب نیز مشهور است، از طریق حفر چاه و ایجاد قنوات در بیابان‌های سوزان سرزمین حجاز، نخلستان‌های زیادی را به وجود آورد و بیابان‌های خشک را آباد کرد و پس از آباد کردن زمین‌های لم یزرع، آنها را وقف مسلمانان کرد. 

وی یادآور شد: بعدها بسیاری از کشورهای غربی نیز با تأسی از احکام وقف در اسلام و موارد مورد توجه آن طریقه وقف اموال و دارایی‌های خود را تغییر داده و به سبک و روش اسلامی عمل کردند، به طوری که علاوه بر کشورهای اسلامی امروز وقف‌های زیادی در دیگر کشورها نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/69007/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول