اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس تاکید کرد

کم‌رنگ بودن تبلیغات محاسن و مزایای وقف در جامعه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه تبلیغات برای محاسن و مزایای وقف در جامعه کم رنگ است، گفت: در صورت رعایت حقوق وقف در جامعه، به طور حتم مدینه فاضله‌ای به وجود می‌آید که فقر را ریشه‌کن می‌کند.

کم‌رنگ بودن تبلیغات محاسن و مزایای وقف در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی‌زاده اظهار داشت: وقف چشمه همیشه جاری است که در زنده نگهداشتن نهضت عاشورای حسینی نقش مؤثری دارد.

وی اذعان داشت: با وجود اینکه وقف در نظام جمهوری اسلامی احیا شده است، اما تا رسیدن به جایگاه واقعی خود همچنان فاصله دارد.

وقف عاملی مهم برای جلوگیری از تجمع و تمرکز ثروت در جامعه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس نهاد وقف را عامل بسیار مهمی در جلوگیری از تجمع و تمرکز ثروت در جامعه دانست و افزود: عدم بهره‌وری مؤثر از اموال که به حکایت آمار و ارقام موجود، سال‌ها است از انتفاع خارج شده، به هیچ روی قابل توجیه نمی‌تواند باشد.

وی ادامه داد: تجمع و تمرکز ثروت، حرکت اقتصاد را از مسیر تعادلی منحرف و در نتیجه ثروتمندان را از رهگذر درآمدهای کاذب و نامشروع به مفت‌خواری و رانت‌خواری تشویق و تحریص می‌کند.

برای شکوفایی وقف در جامعه باید فرهنگ وقف ترویج داده شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس افزود: در چنین شرایطی، اقتصاد جامعه، به علت انحراف از مسیر اصلی و طبیعی خود با مشکلات عدیده مواجه می‌شود که تزلزل عدالت اجتماعی در رأس همگی آنها قرار دارد.

حسینی‌زاده تصریح کرد: وقف به عنوان یک نهاد فقهی و حقوقی و یکی از دستورات مؤکد اسلام به سهم خود در مقابله با آثار نامطلوب تجمع و تمرکز ثروت و استقرار عدالت اجتماعی می‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و  خدمات ارزنده‌ای را به جامعه عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه برای شکوفایی وقف در جامعه باید فرهنگ وقف را ترویج داد، اظهار داشت: برای این منظور تنها یک نهاد یا ارگان مسئول نیست بلکه همه دستگاه‌های تبلیغی و اجرایی کشور موظف‌اند تا برای اعتلای فرهنگ وقف در جامعه با همدیگر همکاری کرده و زمینه‌های شکوفایی آن را فراهم کنند.

عمل به وقف مهمترین راه گسترش فرهنگ وقف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس خاطر نشان کرد: هر چند عمل به وقف از سوی مردم مهمترین راه گسترش فرهنگ وقف است اما باید توجه داشت که مردم، نیازمند راهنمایی و آموزش‌های دینی عملی در این زمینه هستند.

حسینی‌زاده اذعان داشت: تبلیغات برای محاسن و مزایای ترویج وقف در جامعه کم‌رنگ است و در صورت رعایت حقوق وقف در جامعه، به طور حتم مدینه فاضله‌ای به وجود خواهد آمد که فقر را از بین خواهد برد.

انتهای پیام/69017/ج/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول