اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه مشترک اوقاف و ثبت اسناد فارس عنوان شد

ثبت دقیق موقوفات برای قطع دست وقف‌خواران

در جلسه مشترک اوقاف و ثبت اسناد فارس از تعامل این دو مجموعه برای انسجام‌بخشی به روند ثبت موقوفات خبر داده شد که دست موقوفه‌خواران را از املاک وقفی کوتاه می‌کند.

ثبت دقیق موقوفات برای قطع دست وقف‌خواران

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس عصر امروز در کارگروه مشترک این اداره‌کل و اداره ثبت اسناد گفت: باید با همکاری دو نهاد بتوان مشکلات موجود را مرتفع کرد، چراکه برخی ناهماهنگی‌های گذشته بین متولیان باعث شده بود واسطه‌گری‌ها رشد یافته و زمین‌ها از حالت وقف خارج شود.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم افزود: اگر اوقاف املاک خود را ثبت کرده بود میزان موقوفات آن حداقل دو برابر امروز بود اما به دلیل آن که در گذشته این کار انجام نشده سوء‌استفاده‌کنندگان مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: کیسه دوختن توسط برخی از افراد فرصت‌طلب برای املاک تنها مربوط به گذشته نیست و در حال حاضر نیز اگر غفلتی رخ دهد به سرعت و با دور زدن قانون املاک وقفی را از وقف خارج می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: آیه 282 سوره بقره که درباره‏ مسائل حقوقى و نحوه‏ تنظیم اسناد تجارى است یک مبنای بسیار خوب برای کار ثبت اسناد است.

حسینی مقدم تصریح کرد: در این آیه در مورد ثبت بدهى مدّت‌دار بر اثر وام یا معامله، شرایط ابطال آن در مورد افراد سفیه، چگونگی به شاهد گرفتن دو نفر، شاهد گرفتن در خرید و فروش نقدى و موارد دیگر نکات دقیقی بیان شده که قابل تامل است.

وی بیان کرد: فضای تعامل و همکاری مناسب در فارس باعث شده اختلاف 250 هزار  هکتاری بین اوقاف و منابع طبیعی حل شود.

به گفته وی، همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام شد بیش از 2 هزار و 500 هکتار از موقوفات رفع تصرف و این اتفاق تنها با تعامل اداره کل ثبت اسناد میسر شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مبارک‌ترین نوع ملکیت ملک وقف است چرا که تا ابد در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی اذعان داشت: ملکی که وقف می‌شود در مسیر مصالح جامعه بیمه شده و داشتن سند برای آن بسیار ضروری است.

برگزاری جشن سند‌دار شدن موقوفات فارس تا پایان سال

مدیرکل ثبت اسناد فارس نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته  292 مورد سند مالکیت برابر با 516 هکتار از اراضی موقوفه در استان فارس سند‌دار شدند که  این روند جهشی و خوبی است.

عبدالحسین رامشی تصریح کرد: برای 8 هزار رقبه اوقاف در فارس  سند مالکیت صادر شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: لارستان با صدور 66 سند مالکیت رتبه نخست صدور سند و شهرستان مهر با 23 سند مالکیت در رتبه دوم قرار دارد.

این مسئول در پایان با اشاره به صدور 498 سند دیگر برای موقوفات استان فارس تصریح کرد: در تلاش هستیم در سال جاری جشن اتمام سند موقوفات فارس را برگزار کنیم تا تمام اموال اوقاف دارای سند رسمی باشد.

انتهای پیام/2448/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول