اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمنان تأکید کرد

لزوم ترویج فرهنگ حسنه وقف بر مبنای نیازمندی‏های روز جامعه

فرماندار شهرستان سمنان بر لزوم ترویج فرهنگ حسنه وقف بر مبنای نیازمندی‏های روز جامعه تأکید کرد.

لزوم ترویج فرهنگ حسنه وقف بر مبنای نیازمندی‏های روز جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان، حسن سعدالدین با حضور در اداره اوقاف و امور شهرستان سمنان، بر لزوم ترویج فرهنگ وقف بر مبنای نیازمندی‏های روز جامعه تأکید کرد.

وی ادامه داد: واقفین با وقف اموال و مستغلاتشان، صدقات جاریه برای آخرت خود ذخیره می‏کنند؛ این امر نشان از تربیت اسلامی در سایه آموزه‏های دینی و اسلامی خانواده‏ های واقفین دارد.

فرماندار سمنان ادامه داد: وجود امامزادگان واجب‏ التعظیم در شهرستان فرصت مناسبی برای گسترش اقدامات فرهنگی و ترویج فرهنگ حسنه وقف است که این امر با توسعه فضاهای فرهنگی همجوار با امامزادگان محقق خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان نیز در این بازدید با گزارشی از اقدامات به عمل آمده گفت: با راه ‏اندازی سامانه موقوفات در اداره شهرستان و تکمیل بانک‏های اطلاعاتی مرتبط شاهد افزایش خدمات به مخاطبان هستیم و کلیه اقدامات موقوفات از این طریق پیگیری می‏شود.

حجت ‏الاسلام میرحسنی با اشاره به استقبال مردم در امر وقف‏ه ای جدید گفت: با ارائه مشاوره‏ های لازم و با توجه به نیات واقفان سعی در هدفمند نمودن وقف‏های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه داریم که در این زمینه مردم همکاری لازم را با اداره اوقاف دارند.

وی به رویکرد جدید سازمان اوقاف در امر فعالیت‏های فرهنگی در بقاع متبرکه به عنوان قطب‏های فرهنگی اشاره کرد.

این مسئول تصریح کرد: طرح حفظ قرآن کریم برای کلیه سنین از ابتدای تیر ماه در شهرستان آغاز شده و امامزادگان شهرستان میزبان علاقه‏ مندان به حضور در کلاس‏های حفظ قرآن کریم تا پایان سال هستند.

انتهای پیام/2249/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول