اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امورخیریه فردوس خبر داد

وقف 1250 اصله درخت پسته در فردوس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از وقف یک هزار و 250 اصله درخت پسته در این شهرستان خبر داد.

وقف 1250 اصله درخت پسته در فردوس

حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در شهرستان فردوس، سوق دادن نیات این واقف خیراندیش با مشورت اداره اوقاف و امورخیریه و بر اساس نیاز روز جامعه انجام شده است.

وی ادامه داد: وقف یک هزار و 250 اصله درخت پسته، یک هکتار و نیم زمین و سه ساعت آب چاه موتور در روستای چاهنو وقف جدیدی است که توسط حاج علی حسنخانی زارکویی در چند روز گذشته انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس ارزش ریالی این وقف را 300 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: عواید حاصله از این موقوفه بیش از 30 میلیون تومان در سال است که بر اساس نیات واقف هزینه می‌‌شود.

خدایی، اطعام و عزاداری در روز عاشورا، عزاداری شب شهادت حضرت زهرا(س)، عزاداری و اطعام روزه‌داران در شب 21 رمضان، برگزاری جلسات ختم و قرائت قرآن کریم، کمک به فقرا و نیازمندان را از جمله نیات این وقف‌نامه جدید عنوان کرد.

انجام بیش از 6 وقف جدید از ابتدای امسال

وی از انجام 6 مورد وقف جدید به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان در شهرستان فردوس خبر داد و گفت: در این وقف‌ها، نیات بیشتر واقفان عزاداری برای امام حسین(ع) است و نیازهای روز جامعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس با اشاره به اینکه موقوفات اختصاص یافته به اعیاد و وفیات ائمه اطهار(ع) بسیار کم و محدود است، افزود: باید مردم را به سمت و سوی انجام وقف‌هایی با این نیات سوق دهیم.

خدایی تصریح کرد: نیات بیشتر واقفان، عزاداری برای امام حسین(ع) است که می‌طلبد مردم وقف‌هایی برای عزاداری دیگر ائمه و امامان معصوم(ع) داشته باشند.

انتهای پیام/69007/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول