اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا خبر داد

ضرورت تشکیل شورای فقهی وقف در سازمان اوقاف

امام جمعه نکا خدمت در اوقاف را بسیار مهم و حساس دانست و گفت: تشکیل شورای فقهی وقف در سازمان اوقاف ضرورت دارد.

ضرورت تشکیل شورای فقهی وقف در سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی در دیدار مدیرکل اوقاف مازندران با وی بر حساسیت و امانت‌داری در اوقاف تأکید کرد.

وی افزود: کار در اوقاف بسیار حساس و مهم است و وقف که از سنت نیک و پسندیده‌ای که از ائمه معصومین به ما به ارث رسیده است باید توجه ویژه و خاصی داشته باشیم تا امانت‌دار خوبی باشیم.

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: حساسیت کار در وقف و موقوفات مانند این است که انسان بر روی شمشیر تیز و برّان راه رود و باید آنقدر مواظب باشد تا حقوق وقف و موقوفات ضایع نشود.

امام جمعه نکا با اشاره به احیای موقوفات گذشته گفت: باید برای حیات وقف و موقوفات گذشته باید شورای فقهی در سازمان اوقاف و امور خیریه در استان تشکیل شود تا با برگزاری جلسات ماهانه و فصلی پرونده‌های وقفی را بررسی کنند تا حقوق وقف و موقوفات احقاق شود و از طرفی حقوق مردم هم ضایع نشود.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: هسته و یا شورای فقهی می‌تواند متشکل از قضات و علما با تجربه‌ای که به اصول و مبانی فقهی تسلط دارند باشند تا کمک کار کمیسیون ماده دو سازمان اوقاف باشد.

مدیرکل اوقاف مازندران نیز در این دیدار یا تقدیر از نگاه علمی و عمیق امام جمعه نکا به مسئله وقف گفت: امروز اوقاف با رویکرد جدید به ویژه در مباحث فرهنگی به سازمان کارآمد تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده افزود: نگاه ویژه ائمه جمعه، علما و روحانیت به مسئله وقف می‌تواند این اداره کل را در ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی کمک شایانی کند.

علیزاده از برگزاری 25 جلسه تفسیر در طول سال گذشته توسط امام جمعه نکا و با همکاری اوقاف در بقاع متبرکه، مساجد و حمایت از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در این شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/2296/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول