اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

خبرنگاران نقادانی هستند که در اصلاح جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: ‌خبرنگاران و قلم به دستان متعهد، سخت‌کوشانی هستند که نقادانه عیوب جامعه را مطرح کرده و همه را در مسیر اصلاح و ترمیم این امور ترغیب و تشویق می‌کنند.

خبرنگاران نقادانی هستند که در اصلاح جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند

عظیم دشتی در آستانه روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: رسانه‌های منتقد بیشترین کمک را به مدیران می‌کنند و شایسته نیست این افراد بی‌ادعا و سختکوش مورد عتاب و خطاب قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیران خوب فکر کنند خواهند دید که رسانه‌های منتقد بیشترین کمک را به مدیران می‌کنند چرا که با انتقادهای بجا نقاط ضعف را که از چشم مسئولان دور می‌ماند بازگو کرده و زمینه حل این مشکلات و نارسایی‌ها را فراهم بیاورد.

وی با یادآوری اینکه در عصر ارتباطات و هجمه رسانه‌ای غرب، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ما متعهدانه و با اخلاق قلم فرسایی کرده و ایفای وظیفه و نقش می‌کنند، یادآور شد: ‌تنها مطالبه و خواسته این قشر پرتلاش بها دادن مدیران و مسئولان و عموم مخاطبان به ارزش کارشان است که نباید مورد بی‌توجهی و بی‌حرمتی قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با اعلام اینکه خبرنگاران باید ضمن مجهز شدن به عناصری همچون بصیرت و دینداری و تقوا در نوشتن و قلم فرسایی کردن به آموزش‌ها و حرکت‌های حرفه‌ای بها بدهند، افزود: ‌این بزرگترین ضعف برای جامعه رسانه‌ای ماست که از ملاک‌های آموزشی و یا تقویت جبهه مهارتی و حرفه‌ای خود غفلت کنند بلکه ضرورت دارد در این سنگر پرتوان حضور پیدا کرده و بر توانمندی‌های خود بیفزاییم.

دشتی دیگر دغدغه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را دغدغه معیشتی و آینده مبهم شغلی و تأمین نشدن معاش و برخی از نیازمندی‌های ضروری توصیف کرد و گفت: ‌اینکه بخواهیم وعده و وعیدی بدهیم تا مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود درست و صحیح نیست بلکه ضرورت دارد با نگاه همه جانبه به خبرنگاران به عنوان انسان‌های حر و آزاده‌ای نگاه کنیم که در ذات حرفه خود همیشه اصل بی‌طرفی را رعایت کردند.

این مسئول دیگر رسالت این صحابه پرتلاش را تلاش صمیمانه در پیشبرد امور جامعه و دور شدن از برخی وسوسه‌ها و یا نگرش‌های اغواکننده توصیف کرد و یادآور شد: ‌خبرنگاران باید در انتقال صحیح صادقانه و شفاف اخبار تلاشی مجاهدانه داشته باشند و از تریبون خبری خود به بهترین شکل در پیشبرد امور مردم استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: در آستانه روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران متعهد و صادق که همیشه راویان حقایق جامعه بودند در مراسمی که برای روز چهارشنبه تدارک دیده‌ایم از جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای با اهدای لوح سپاس و هدیه ویژه تجلیل خواهیم کرد تا 17 مردادماه را که روز مزین به نام خبرنگار است پاس داشته و گرامی بداریم.

دشتی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: این برنامه در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور اصحاب رسانه و تلاشگران این عرصه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/62005/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول