اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان:

خبرنگاران در تحلیل و انعکاس نقطه‌نظرات امانت‌داری را رعایت کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: خبرنگاران در تحلیل و انعکاس نقطه‌نظرات امانت‌داری و صداقت را رعایت کنند.

خبرنگاران در تحلیل و انعکاس نقطه‌نظرات امانت‌داری را رعایت کنند

حجت الاسلام عباس دانشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان، ضمن تبریک روز 17 مرداد که بعنوان روز خبرنگار نامگذاری شده به حضور خبرنگاران و ساحت مقدس شهدای خبرنگار دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اظهار داشت: خبرنگاران سیستان و بلوچستان نیروهای فعال و تلاشگری در عرصه اطلاع‌رسانی و خبررسانی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: خبرنگاران با وجود مشکلات و مسئولیت‌ها و محدودیت‌های گوناگون در استان پهناور سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: اگر بخواهیم خبرنگاران منطقه را ارزیابی کنیم در حد مطلوب قرار داشته و تا سطح خوب و عالی فاصله دارند، فاصله‌هایی که باید جامعه خبرنگاران استان برای تحصیل آن تلاش بیشتری کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران نسبت به رویدادهای استان به ویژه شهرشناسی و در حوزه‌های مختلف در مناطق مختلف حساسیت کافی نداشته و از تمام ظرفیت اطلاع‌رسانی بهره‌برداری نمی‌‌کنند.

دانشی خاطرنشان کرد: در همین دوران منتهی به پایان دولت دهم رویدادهای مختلفی در سطح استان داشته‌ایم که خبرنگاران کمتر به آنها پرداخته‌اند در حالی که همین رویدادها در سایر استان‌ها هم رخ داده و بصورت مناسب پوشش  داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما مسئولان باید خبرنگاران را از خودمان بدانیم و به عنوان ناظر، منتقد روند کارهای خود قلمداد کنیم تا دچار خطا در مسئولیت‌ها نباشیم.

این مسئول با بیان اینکه اقدام به نقد و اطلاع‌رسانی، آسیب‌های مدیران را کمتر می کند گفت: اگر چه در نگاه نخست ممکن است حلاوت و شیرینی آن احساس نشود، اما در ادامه کار برای آنها مشخص می‌شود که کار خبرنگاران برای آنها مزاحمتی ندارد بلکه می‌تواند کمک حال آنها باشد.

وی تصریح کرد: بعضی از خبرنگاران در بعضی مواقع از دایره انصاف خارج شده و در تحلیل و انعکاس نقطه نظرات از محدوده امانت‌داری عبور کرده‌اند که این یکی از دغدغه‌های مسئولان و شخصیت‌ها در مواجه با آنها است.

دانشی افزود: خبرنگاران باید با انصاف و حوصله خبرنگاری و سعه صدر، به قصد اطلاع رسانی شفاف منتهی به ارتقا سطح فعالیت‌ها و سالم سازی روند کارها به موضوعات نگاه کنند و از تخریب و بزرگنمایی مشکلات بپرهیزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان متذکر شد: این توقعی است که از خبرنگاران وجود دارد، ولی در کنار همه مسائل نمره مطلوب را به خبرنگاران استان میدهیم و از تلاش مساعی این قشر سختکوش تقدیر می‌کنیم.

این مسئول در زمینه عملکرد خبرگزاری فارس در کشور اذعان داشت: خبرگزاری فارس در حوزه اطلاع رسانی در کشور موفق عمل کرده و در استان نیز عملکرد مطلوبی داشته، اما با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان نیاز به فعالیت بیشتری دارد.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول