اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

خبرنگاران ارکان اصلی اطلاع‎رسانی مدیریت بحران هستند

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: خبرنگاران به عنوان مهمترین ارکان اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران بلایای طبیعی، بدون هیچ توقعی منعکس‎کننده اخبار و گزارش‎های این حوادث به مردم هستند.

خبرنگاران ارکان اصلی اطلاع‎رسانی مدیریت بحران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی صبح امروز در حاشیه برنامه بررسی عملکرد رسانه‌ای مدیریت بحران گلستان در سال‎جاری اظهار داشت: نقش رسانه‌ها نباید تنها به زمان حوادث محدود شود، بلکه آنان می‌توانند نقش تاثیرگذارتری در دیگر مراحل مدیریت بحران به ویژه پیشگیری ایفا کنند.

وی؛ با تبریک 17 مرداد ماه به عنوان روز خبرنگار به تمامی خبرنگاران استان گلستان ادامه داد: انتظار می‌رود جایگاه مادی و معنوی این قشر زحمتکش و صاحب ذوق به عنوان عوامل آگاهی جامعه بیش از پیش ارتقاء یابد.

سمیعی با تاکید بر تعامل مناسب رسانه‌ها با این اداره کل یادآور شد: بازخورد مثبت انعکاس اخبار این اداره کل در بین دستگاه‎های اجرایی و افکار عمومی، تلاش ما را برای اطلاع‌رسانی بیشتر و سریع‎تر به جامعه ترغیب می‌کند.

وی تصریح کرد:  بخش مهمی از این بازخورد مناسب، مدیون تلاش رسانه‎هایی است که با درک اهمیت جایگاه مدیریت بحران به انتشار اخبار این بخش اهتمام می‌ورزند.

برنامه‌ریزی برای اطلاع‎رسانی هدفمند توام با آگاهی به افکار عمومی

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر اهمیت جایگاه اطلاع‌رسانی در این مدیریت اضافه کرد: مهمترین وظیفه ما آشنایی مردم با اقدامات این مجموعه است که این آشنایی از طریق انعکاس اخبار به واسطه رسانه‌ها محقق می‌شود.

سمیعی یادآور شد: اطلاع‌رسانی هدفمند، توام با اشاعه موضوعات آموزشی فرآیندی است که این مجموعه در خبررسانی به جامعه پیگیری می‌کند.

اخذ مجوز 24 ساعته دوره آموزشی رسانه و مدیریت بحران  

وی با اشاره به اخذ مجوز دوره آموزشی مدیریت بحران و رسانه توسط این اداره کل خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی به مدت 24 ساعت توسط این اداره کل به کارگروه تحول اداری و منابع انسانی ارائه شد که چندی قبل توسط این کارگروه مورد تایید قرار گرفت.

این مسئول گلستانی تاکید کرد: سعی می‌کنیم برای این دوره آموزشی، جامعه مخاطب متناسب با موضوع انتخاب شود، تا بتوانیم دوره آموزشی را به زودی آغاز کنیم. 

تاکید بر توجه به اطلاع‌رسانی حرفه‎ای در حوزه مدیریت بحران

سمیعی با تاکید بر نگاه حرفه‎ای به موضوع خبر در دستگاه‎های اجرایی افزود: تحول مثبت در این حوزه به دلیل این نگاه و توجه خاص به بخش اطلاع‎رسانی بوده است.

به گفته وی انتظار می‎رود دیگر بخش‎های این اداره کل نیز بتواند با استفاده از ظرفیت مناسب اطلاع‌رسانی، فعالیت‎های انجام گرفته در حوزه‎های مختلف مدیریت بحران استان را به افکار عمومی ارائه دهند.

تشکر از رسانه‎های خبری سهیم در اطلاع‎رسانی مدیریت بحران

سمیعی با تشکر از رسانه‎های خبری به ویژه صدا و سیمای استان، خبرگزاری‎ها و مطبوعات تاکید کرد: رسانه‎ها به عنوان مهمترین عناصر تاثیر‎گذار در مدیریت بحران، همیشه در کنار این مجموعه بوده‎اند و لحظه‎ای نسبت به اطلاع‎رسانی از این بخش و حوادث روی داده در استان غفلت نکرده‎اند. 

وی ادامه داد: جا دارد از تمامی رسانه‌های خبری شنیداری و دیداری که با درک اهمیت موضوع مدیریت بحران بیشترین پوشش خبری را به این مجموعه اختصاص داده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد این استان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هر ساله شاهد حوادث و بلایای طبیعی متعدد در این منطقه شمالی کشور است.

انتهای پیام/83002/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول