اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

رعایت جامعیت و دقت انعکاس اخبار لازمه کار خبرنگاران است

فرماندار همدان گفت: جامعیت، دقت و صحت اخبار باید توسط خبرنگاران رعایت شود چون گاهی اوقات یک خبر آبروی یک شهر، استان و حتی شخص را به چالش می‌کشد.

رعایت جامعیت و دقت انعکاس اخبار لازمه کار خبرنگاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق در جمع خبرنگاران در مجموعه کاروانسرای «شاه‌عباسی» شهر فرسفج با بیان اینکه در حوزه کار خطیر و سنگین خبرنگاری دو کمبود احساس می‌شود، افزود: آموزش خبرنگاران و دقت و صحت اخبار باید بیش از پیش مورد تأکید قرار گیرد و افرادی که به عنوان خبرنگار وارد این عرصه می‌شوند این قابلیت‌ها و صلاحیت‌ها را در خود تقویت کنند.

وی ادامه داد: شاید شنیدن این سخنان برای برخی از خبرنگاران تلخ باشد اما گاهی اوقات یک خبر آبروی یک شهر، استان و شخص را به چالش می‌کشد و باید در ارائه اخبار دقت شود.

فرماندار همدان در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل خبرنگاران، آموزش است، گفت: آموزش لازمه هر کاری است و  این مهم در جامعه خبری نیز با توجه به اتفاقات سریعی که در حوزه خبر رخ می‌دهد، برای پیشرفت و ارتقای خبرنگاران ضروریست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در عرصه اطلاع‌رسانی جامعیت، دقت و صحت اخبار باید رعایت شود، بیان داشت: برگزاری نشست‌های صمیمی خبرنگاران با مدیران و شنیدن حرف‌های خبرنگاران لازم است.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به اینکه گاهی اوقات یک خبر کوچک عواقب بزرگی دارد، گفت: انتقاد حق خبرنگاران و مردم است اما نقد، باید منصفانه و با ارائه راهکار مطرح شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به تغییر دولت اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تغییر دولت، شاید شاهد برخی تخریب‌ها نسبت به عملکرد دولت قبلی باشیم اما همه در این مسیر باید انصاف و عدالت را رعایت کنند.

همچنین در ادامه این مراسم رئیس خانه‌ مطبوعات استان با بیان اینکه بیش از 80 درصد اخبار منتشر شده در راستای بیان عملکرد دولت خدمتگذار است، گفت: بخشی از اخبار به نقد اختصاص دارد و ما به حکم وظیفه، باید حرمت قلم را حفظ کنیم.

محمدرضا عارف افزود: خبرنگاران استان با همت و تلاش ستودنی، با رعایت انصاف اخبار را در نشریات محلی و کشوری منعکس می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت‌های نهم و دهم با وجود کاستی‌ها، زحمات زیادی را برای کشور متقبل شد، افزود: تغییر دولت و آغاز به کار رئیس جمهور منتخب را به فال نیک می‌گیریم.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول