اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان زنجان خبر داد

تاسیس دفاتر حقوق شهروندی زندانیان در زندان‌های زنجان

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان از تاسیس دفاتر حقوق شهروندی زندانیان در زندان‌های استان زنجان خبر داد.

تاسیس دفاتر حقوق شهروندی زندانیان در زندان‌های زنجان

علاءالدین کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل زندان‌های استان زنجان به منظور حمایت از زندانیان اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره کل در طول سال افزود: خوشبختانه طی سال گذشته اقدامات قابل توجهی در بحث امور رفاهی زندانیان، امور قضایی و همچنین امور آموزشی آنها انجام شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در ادامه با اشاره به تاسیس دفاتر حقوق شهروندی زندانیان در همه زندان‌های تابعه استان زنجان افزود: این دفاتر به منظور ارائه خدمات لازم به زندانیان تاسیس شده است.

وی همچنین به اعطای آزادی مشروط به زندانیان اشاره داشت و گفت: سال گذشته 345 زندانی زنجانی از این نوع خدمات بهره‌مند شدند.

کریمی در ادامه اعطاء مرخصی به زندانیان واجد شرایط را نیز از دیگر اقدامات زندان‌ها در حمایت از زندانیان عنوان کرد و افزود: با آمار گرفته شده سال گذشته 3 هزار و 173 زندانی از این نوع خدمات استفاده کردند.

وی در ادامه به اعطای عفو به زندانیان بر اساس بخشنامه ریاست قوه قضائیه نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته به مناسبت عید فطر 135 زندانی زنجانی واجد شرایط در استان زنجان، آزاد و یا از تخفیف مجازات در این بخش بهره‌مند شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان انجام مقدمات انتقال برای 135 زندانی غیربومی در استان زنجان را نیز از دیگر فعالیت‌های اداره کل زندان‌ها طی سال گذشته عنوان کرد و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده این زندانی‌ها به استان‌های محل سکونت خود انتقال پیدا کردند.

وی همچنین به انجام اقدامات لازم در زمینه جلب رضایت شاکیان اشاره کرد و افزود: سال گذشته یک هزار و 45 فقره رضایت از شاکیان زندانیان توسط شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها انجام شد.

کریمی در ادامه به سایر اقدامات اداره کل زندان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تشکیل 250 جلسه شورای طبقه‌بندی هفتگی و فوق‌العاده در زندان‌ها به منظور رسیدگی به امور مرخصی، آزادی مشروط، عفو موردی، اشتغال به کار و انتقال زندانیان نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که سال گذشته توسط اداره کل زندان‌ها انجام شد.

انتهای پیام/73005/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول