اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان خبر داد

آزادی 110 زندانی غیرعمد و دیه در سال جاری در همدان

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان گفت: در طول چهار ماه نخست سال جاری تعداد 110 نفر از زندانیان دیه، غیر عمد و مالی با 12 میلیارد تومان بدهی با کمک مسئولین و خیرین از زندان آزاد شدند.

آزادی 110 زندانی غیرعمد و دیه در سال جاری در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هفتمین همایش گلریزان ستاد دیه استان همدان به منظور جمع آوری کمک‌های خیرین، مسئولین و مردم برای آزاد سازی زندانیان دیه، جرایم غیر عمد و مهریه به میزبانی شرکت سیاحتی علیصدر برگزار شد.

این مراسم گلریزان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان، دادستان استان، شهردار و اعضای شورای شهر، مدیران دوایر دولتی، مدیر مؤسسه دارالایتام مهدیه و بخش خصوصی، خیرین و جمعی از خانواده‌های زندانیان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیر عامل ستاد دیه استان با بیان اینکه اگر قدم خیری برداشته شود آن قدم همیشه ماندگار است، اظهار داشت: دستگیری از مستمندان و انفاق برای کمک به افراد نیازمند عملی ماندگار است.

یدالله روحانی‌منش با اشاره به گزارش چهار ماه اول سال جاری ستاد دیه ابراز داشت: از اول سال تا 31 تیرماه تعداد 110 نفر از زندانیان دیه، مالی، جرایم غیر عمد، مهریه و نفقه با کمک مسئولان و خیرین از بند آزاد شدند.

وی ادامه داد: میزان بدهی این 110 نفر بیش از 12 میلیارد تومان بود که با انجام جلسات متعدد مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون تومان را شکات گذشت کردند.

مدیر عامل ستاد دیه استان افزود: سه بانک ملت، ملی و صادرات نیز مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان به صورت وام قرض الحسنه بدون سود تأمین کردند، مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و بیمه مهیا شد و مابقی بدهی را خود ستاد دیه استان و مرکز تأمین کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر پرونده 198 نفر از زندانیان را با 30 میلیارد تومان بدهی در دست پیگیری و تأمین مبلغ مورد نیاز برای آزادی افراد زندانی داریم، تصریح کرد: تعداد 85 نفر از این زندانیان به جرم عدم توان پرداخت دیه و بقیه مالی زندانی هستند.

روحانی منش بیان داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده بیش از 17 میلیارد تومان از بدهی این 198 را شکات گذشت کردند و فقط 13 میلیارد تومان برای آزاد سازی این افراد از زندان نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خیلی از زندانیان دیه به علت عدم توان دیه تصادف گرفتار شدند، اذعان کرد: با تصادفی که رخ می‌دهد هر دو طرف ماجرا گرفتار می‌شوند و آسیب‌های جدی به خانواده هر دو طرف وارد می‌شود.

در ادامه این مراسم معاون اجتماعی دادگستری همدان با بیان اینکه چند نوع زندانی داریم، گفت: زندانیان مالی را دو گروه جرایم عمد و جرایم غیر عمد تشکیل می‌دهند.

سعید گلستانی افزود: برخی افراد به علت عدم رعایت یک‌سری نکات ریز در زندگی به زندان می‌افتند و بسیاری از زندانیان دیه را راکبان موتور سیکلت تشکیل دادند که بعد از تصادف به علت نداشتن بیمه زندانی می‌شوند.عده‌ای دیگر از زندانیان دیه رانندگان وسایل نقلیه‌ای هستند که بیمه ماشین خود را به موقع تمدید نکردند و در هنگام تصادف بیمه آنها اعتبار نداشته و به علت عدم توان پرداخت دیه زندانی شدند.

معاون اجتماعی دادگستری همدان در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از زندانیان به علت عدم پرداخت مهریه گرفتار شدند، تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد زندانیان دیه لازم است که برای فرهنگ سازی در خصوص استفاده از بیمه وسایل نقلیه همه دست به دست هم دهیم.

وی ابراز داشت: یکی از راهکارهای فرهنگ‌سازی برای استفاده از بیمه، رسانه‌های جمعی هستند که به مردم در خصوص فرهنگ بیمه آگاهی می‌دهند و عدم داشتن پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه مردم را گرفتار می‌کند. ‌

سومین سخنران این مراسم حجت الاسلام غفار خواه از اساتید حوزه‌ علمیه مشهد بود که گفت: کمک به عده‌ای که به طور ناخواسته گرفتار شدند بعد از عبادت خدا و دوستداری اهل بیت بهترین عمل محسوب می‌شود. دستگیری از مؤمنان و دوستداران اهل بیت بسیار ارزشمند است و کمک به بنده خدا هم نباشد دارای ارزش بسیاری در نزد خداوند است.

غفارخواه در ادامه با بیان اینکه اگر انسانی به یک انسان دیگر کمک کند مورد رضایت خدا قرار می‌گیرد، ابراز  داشت: برخی افراد قدم خیر و کمک به هم نوع را بدون سر و صدا برمی‌دارند و اجازه نمی‌دهند اسمی از آنها در جایی آورده شود.

وی بیان داشت: اگر « مومنی را شاد کنید 14 معصوم را خوشحال کردید و اگر غصه‌ای از برادر دینی رفع شود خدا غصه‌های دل مردم را برمی‌دارد.

در پایان، مراسم گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد انجام شد و مسئولان، مدیران دوایر، خیرین و مردم هرکدام مبالغی را برای آزادی زندانیان غیر عمد و مالی کمک کردند که جمعاً 400 میلیون تومان شد.

انتهای پیام/89019/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول