اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی:

همه جامعه برای جرم زدایی با پلیس همکاری کنند

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: همه اقشار جامعه باید در راستای جرم زدایی از جامعه اسلامی گام‌های بلندی بردارند و در این راستا با پلیس همکاری کنند.

همه جامعه برای جرم زدایی با پلیس همکاری کنند

خسرو گل‌محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جرم و انحراف سابقه‌ای به قدمت حضور انسان در عرصه زندگی دارد، بنابراین همه اقشار جامعه، صنوف و گروه‌های مختلف اجتماعی باید در راستای ریشه‌کن شدن جرائم گام بردارند.

وی افزود: وجود جرائم و آسیب‌های اجتماعی تهدیدی علیه امنیت و سلامت جامعه بوده، مانع جریان یافتن توسعه و تعالی در همه شئون، موجب خدشه‌دار شدن اعتبار و حیثیت کشور می‌شود، به طوری که پیشگیری از وقوع کژروی و پاک‌سازی محیط زندگی بشر از اهداف مهم در هر جامعه‌ای قلمداد می‌شود.

گل‌محمدی اضافه کرد: در قانون جمهوری اسلامی ایران که نشات گرفته از شرع مقدس اسلام است، به موضوع پیشگیری و راهکارهای آن توجه ویژه‌ای صورت گرفته، تا جایی که در بند پنجم اصل 156 قانون اساسی به طور صریح بر ضرورت پیشگیری از وقوع جرائم و اصلاح مجرمان تاکید شده است.

رئیس پلیس پیشگیری از وقوع جرم ایجاد جامعه عاری از جرم و آسیب را در نتیجه تعامل همگانی دست‌یافتنی، دانست و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بند سه سیاست‌های کلی قضائی پنج ساله بر اهتمام در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و همکاری سایر دستگاه‌ها با قوه قضائیه تاکید کرده‌اند.

گل‌محمدی بر لزوم انجام اقدامات ضروری برای پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و اظهار داشت: اقشار مختلف مردم برای اینکه در دام خلافکاران گرفتار نشوند باید هشدارهای پلیسی را همواره مورد توجه قرار داده و به آن موارد عمل کنند.

وی به تشریح بعضی از این هشدارهای پلیسی، پرداخت و ادامه داد: سارقان اغلب ترک منزل توسط ساکنان آن را انتظار می‌کشند تا به محض فاقد سکنه شدن واحد مسکونی عملیات تبهکارانه خود را آغاز کنند، لیکن شاهدان صحنه یا اهل منزل به محض مشاهده وقوع سرقت خونسردی خود را حفظ کرده و در نخستین فرصت مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: سارقان بعد از انتخاب هدف مورد نظر خود، به بررسی برنامه زمانی اهل منزل مبادرت می‌کنند، این کار را با دو هدف یکی انتخاب بهترین زمان برای سرقت و دوم تخمین مدت زمان لازم برای سرقت انجام می‌دهند.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه طبق تجربیات به دست آمده، اغلب سرقت‌ها در زمانی رخ می‌دهد که اهل منزل در خارج از خانه به سر می‌برند، اظهار داشت: مجرمان اغلب مواقع از غفلت و بی‌توجهی مردم نهایت سوءاستفاده را می‌کنند ولی در صورت هوشیاری و آگاهی یکایک مردم چنین جرایمی به وقوع نمی‌پیوندد زیرا نکته مهم و عامل اساسی بازدارنده در ارتکاب جرم «ترس از دستگیری» است.

انتهای پیام/61002/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول