اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

عملیات اجرایی اردوگاه کار درمانی برای مجرمان مواد مخدر در گلستان

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از آغاز عملیات اجرایی اردوگاه کار درمانی و حرفه‎آموزی ماده 42 برای معتادان و مجرمان مواد مخدر در این استان خبر داد و گفت: اعتبار کلی احداث و تجهیز این مجموعه 33 میلیارد تومان است.

عملیات اجرایی اردوگاه کار درمانی برای مجرمان مواد مخدر در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال 1392 از ادامه عملیات اجرایی اردوگاه کار درمانی و حرفه‎آموزی ماده 42 برای معتادان و مجرمان مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت: این اردوگاه که سال گذشته در زمینی به مساحت 35 هکتار در شهرستان علی‎آبادکتول کلنگ‎زنی شد هم‌اکنون در مرحله بتون‎ریزی و نصب اسکلت فلزی قرار دارد که طبق برآوردها تا 45 روز دیگر اسکلت فلزی نصب و عملیات اجرایی آن ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اعتبار کلی احداث و تجهیز این مجموعه 33 میلیارد تومان است، افزود: برای تسریع در روند احداث این اردوگاه طی تفاهمنامه‎ای، ادامه عملیات اجرایی احداث اردوگاه ماده 42 به صورت کلی به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شده است و امیدواریم در آینده‎ای نزدیک، گلستان هم در کنار چهار استان دیگری که در کشور دارای مرکز کار درمانی و حرفه‎آموزی معتادان و مجرمان مواد مخدر هستند، قرار بگیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: به لطف الهی از آغاز سال 1392 جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و جلسات شوراهای فرعی به ریاست فرمانداران به نحو شایسته‎ای برگزار شده و از این حیث استان گلستان صاحب رتبه اول در کشور شده است. 

جمشیدی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون طی برگزاری سه جلسه شورا، 16 مصوبه و طی برگزاری 33 جلسه فرعی در شهرستان‎ها 198 مصوبه داشته‎ایم، همچنین پنج بازدید از مناطق آلوده توسط دبیرخانه شورا و 10 بازدید از نقاط آلوده در شهرستان‎ها توسط فرمانداری‎ها صورت گرفته است.

معاون استاندار گلستان با اعلام دستگیری 150 نفر معتاد مشمول ماده 16 از ابتدای سال گفت: از این تعداد 50 نفر همچنان در مرکز درمان اجباری توسکستان نگهداری می‎شوند و بقیه مراحل بازپروری خود را طی کرده و مرخص شده‎اند.

وی با بیان اینکه اطلاعات و آدرس افراد ترخیص شده از مرکز توسکستان در اختیار دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار دارد، تصریح کرد: طی ماه‎های گذشته برای 110 نفر از خانواده‎های این افراد از طریق ستاد، کمک‎هایی شامل سبد کالا و ارزاق در نظر گرفته شده و ما در حد توانمان در مواقع لزوم از این افراد حمایت خواهیم کرد.

جمشیدی از توسعه روند درمان در مراکز ترک اعتیاد استان با تنتور اپیوم (شربت تریاک) خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به محدودیت‎ها و کمبودهایی که در این زمینه داریم 70 مرکز ترک اعتیاد در استان از این دارو استفاده می‎کنند که برای متقاضیان درمان، نتایج مثبتی را به دنبال داشته است.

وی تأکید کرد: بحث مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر نیاز به یک همت عمومی دارد و برای ایجاد این همت باید کار فرهنگی کرد.

معاون استاندار گلستان خاطرنشان کرد: باید با اطلاع‎رسانی درست، انگیزه‎ها را برانگیزانیم و افراد را به گونه‎ای تشویق کنیم که داوطلبانه، پا در کارزار مبارزه با مواد مخدر بگذراند و این مهم محقق نخواهد شد جز با نگاه دلسوزانه و همت دوچندان متولیان فرهنگی جامعه که این رسالت مهم را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانند.

انتهای پیام/2307/ط/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول