اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

توضیحات عضو کمیسیون حقوقی مجلس درباره طرح «جرم سیاسی»

نماینده مردم نجف آباد در مجلس از تهیه طرحی برای احیای اصل 168 قانون اساسی برای تعریف جرم سیاسی خبر داد و گفت: که این طرح از هفته جاری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی خواهد شد.

توضیحات عضو کمیسیون حقوقی مجلس درباره طرح «جرم سیاسی»

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در اصفهان از آخرین خبرهای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: همواره در این کمیسیون تلاش کرده‌ایم تا با شناسایی خلاهای قانونی در برخی امور، نسبت به تکمیل قوانین کشور گام برداریم.

وی در ادامه یکی از خلاها و شاید نواقص موجود را در اصل 168 قانون اساسی اعلام کرد و افزود: درصدد هستیم تا با احیای این اصل از قانون اساسی این نقیصه را رفع کنیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با توضیح اینکه یکی از موضوعات قانون اساسی که تاکنون از سوی قانون گذار عادی نسبت به آن اقدامی صورت نگرفته، موضوع اصل 168 درباره "جرم سیاسی" است.

وی با اشاره به مشکلات پیش رو به این اصل؛ مشکل اصلی فعلی این موضوع را عدم تعریف مشخص از جرم سیاسی دانست و در ادامه گفت: قانون اساسی، جرم سیاسی را پیش بینی و نحوه تشکیل دادگاه مطبوعاتی و سیاسی را روشن کرده و تعریف این جرایم را به عهده قانون گذاشته است که این موضوع در گذشته به مجلس رفت و مجلس نیز طرحی را در دستور کار خود قرارداد اما به نتیجه نهایی نرسید.

ابوترابی از تهیه طرحی برای احیای اصل 168 قانون اساسی برای تعریف جرم سیاسی خبر داد و بیان کرد: که این طرح از هفته جاری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح را برای احیای یکی از اصول قانون اساسی بعد از گذشت 35 سال تهیه کردیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح، یک هیئت منصفه برای تعیین و تشخیص جرم سیاسی مشخص خواهد شد که در این صورت برای برخورد با افرادی که در حوزه سیاسی مرتکب جرم می‌شوند و براساس قانون و به طور دقیق انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/63001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول