اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خبر داد

اجرای طرح مقابله با روزه‌خواری در کردستان/ روزه‌خواری در ملاء عام برابر قانون جرم است

جانشین فرمانده انتظامی کردستان از اجرای طرح مقابله باروزه‌خواری در ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.

اجرای طرح مقابله با روزه‌خواری در کردستان/ روزه‌خواری در ملاء عام برابر قانون جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد قنبری ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج با بیان اینکه این طرح از فردا در استان آغاز می‌شود، اظهار داشت: این طرح به منظور پیشگیری از جرائم در این ماه در سطح استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در ماه مبارک رمضان با افزایش تعداد گشت‌ها و طرح‌های مختلف به منظور کاهش جرائم و ایجاد محیط و فضایی معنوی برای مردم به صورت مضاعف تلاش می‌کند.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی کردستان، نیروی انتظامی در ماه رمضان علاوه بر انجام وظایف قانونی خود در راستای تامین امنیت توجه به بحث امر به معروف و نهی از منکر را نیز دنبال می‌کند.

قنبری تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان خوشبختانه با توجه به اعتقادات مردم و همچنین معنویتی که در این ماه وجود دارد در این استان وضعیت بسیار مطلوبی داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم این استان احترام خاصی برای فرائض دینی قائل هستند و ما کم‌ترین مشکل و دغدغه‌ را در بحث جرائم داریم.

وی با بیان اینکه وجود برخی افراد قلیل که به مسائل دینی و معروفات این ماه بی‌توجهی می‌کنند در هر استانی طبیعی است، گفت: ممکن است عده‌ای به دلایل موجه نتواند در ماه رمضان روزه بگیرند که باید با احترام به قانون از روزه‌داری در ملاء عام خوداری کنند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: روزه‌خواری در ملاء عام برابر قانون جرم محسوب می‌شود و مامورین نیروی انتظامی برابر با وظایف قانونی خود موظف هستند با افرادی که بخواهند از این قوانین عدول کنند برخورد نمایند.

قنبری خاطرنشان کرد: مراکز و رستوارن‌ها نیز در صورت داشتن مجوز با حفظ قوانین و مقررات صنفی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و گرنه در صورت مشاهده هر گونه تخلفی پلمپ می‌شوند.

این مسئول از برخورد نیروی انتظامی با رانندگان و سرنشینان که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند خبر داد و بیان داشت: از رانندگان می‌خواهیم در مسیر تردد در جاده‌های داخل و خارج استان در انظار عمومی از روزه‌خواری خودداری کنند.

وی گفت: آلودگی‌های صوتی برای دیگران ایجاد مزاحمت می‌کند لذا مامورین انتظامی با این مسئله که مغایر قوانین و مقررات است برخورد قاطع خواهند کرد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: مامورین انتظامی در صورت مشاهده این مهم ضمن برخورد برابر با قانون با راننده خودرو را نیز توقیف می‌کنند.

اجرای طرح تسهیل ترافیک

قنبری در ادامه از اجرای طرح تسهیل ترافیک در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: این طرح به ویژه در هنگام افطار به منظور ایجاد آسایش و آرامش روزه‌داران اجرا می‌شود.

این مسئول خواستار همکاری مردم با مامورین انتظامی در راستای اجرای این طرح شد و افزود: نیروی انتظامی راضی نیست که هیچ راننده‌ای اعمال قانون شود و امیدواریم با همکاری و تعامل مردم شاهد اجرای این طرح باشیم.

وی متذکر شد: با توجه به حضور مردم در این ماه به ویژه در شب‌های لیله‌القدر در حسینه‌ها و مساجد، تمهیدات لازم برای حفظ امنیت و آسایش مردم از سوی نیروی انتظامی استان اندیشیده شده است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان در پایان از ادارات و نهادهای استان تا در صورت داشتن برنامه‌هایی در زمینه اطعام نیازمندان و روزه‌داران به نیروی انتظامی اطلاع دهند تا پوشش انتظامی و ترافیکی لازم داده شود.

انتهای پیام/‌79002/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول