اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری آذربایجان غربی:

تکدی‌گری و به کارگیری افراد به عنوان متکدی جرم است

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری آذربایجان غربی گفت: تکدی‌گری و به کارگیری افراد به عنوان متکدی جرم است، و باید این مسئله تبیین شود.

تکدی‌گری و به کارگیری افراد به عنوان متکدی جرم است

پرویز علیزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: به بحث تکدی‌گری در قانون در دو ماده 712 و 713 اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده 712 هر کسی تکدی‌گری را پیشه خود قرار دهد، و از این راه امرار معاش کند، حداکثر تا سه ماه حبس دارد.

علیزاده به ماده 713 اشاره و خاطر نشان کرد: براساس این ماده اگر کسی یا افرادی کودکان یا افراد دیگر را وسیله تکدی‌گری قرار دهد، یا به تکدی‌گری گمارد تا دو سال حبس دارد.

علیزاده ادامه داد: بند پنج ماده 55 قانون نیز شهرداری را مکلف کرده است، تا متکدیان را جمع‌‌آوری کند، و از گدایی متکدیان جلوگیری کرده و آنان را به کار، آموزش عمومی و... گمارد.

وی تصریح کرد: شهرداری در مرحله نخست باید جلوی تکدی‌گری را بگیرد، و در مرحله بعدی متکدیان را به کار و آموزش وا دارد.

علیزاده اعلام کرد: کارگروه اجتماعی، شهرداری را موظف کرده است، محلی را برای متکدیان اختصاص دهد، و باید سامانه‌ای که همه مشخصات متکدیان در آن مشخص است، به وجود آید تا بعد از ثبت مشخصات متکدیان در سامانه، سامان‌دهی این افراد صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با ثبت اطلاعات در سامانه، افرادی که نیازمند هستند، به کمیته امداد ارجاع داده می‌‌شوند، افرادی که بیمار روانی هستند در بیمارستان روانی بستری می‌شوند، افرادی که معتاد هستند به کمپ اعزام می‌شوند، و در مورد افرادی که حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهند دادگستری موضوع را بررسی می‌کند.

علیزاده تصریح کرد: عملکرد دادگستری و نیروی انتظامی تا زمانی که ادارات متولی به ویژه شهرداری و بهزیستی برای توانمندسازی این افراد وارد نشوند، و محلی برای جمع‌آوری متکدیان فراهم نشود، نتیجه‌ای ندارد و عملکرد دادگستری در چرخه رسیدگی‌های متعدد قرار می‌گیرد.

علیزاده با بیان اینکه در این زمینه نیازمند انجام اقدامات اساسی هستیم، تا زیرساخت‌های لازم فراهم شود، که انجام این کار نیازمند بستر مناسب است، اظهار داشت: بسترها در حال آماده‌سازی بوده و امید است، همه نهادهایی که متولی هستند همکاری کنند.

وی با بیان اینکه بیکاری از آثار تکدی‌گری است، اعلام کرد: تکدی‌گری چهره زشتی به شهر داده و امتیاز منفی برای شهر ما محسوب می‌شود، و اگر تعداد متکدیان زیاد شود، نشان از ضعف در مدیریت شهر است، که نتوانسته‌ایم این نقش را به راحتی ایفا کنیم.

انتهای پیام/61009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول