اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم:

جرم ما این است که آدم‌کش نیستیم

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم گفت: جرم ما این است که الحادی، آدم‌کش، تروریست و غیره نیستیم، بلکه شیعه هستیم.

جرم ما این است که آدم‌کش نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب ظهر امروز در همایش بزرگ طلایه‌داران تبلیغ که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون و علمای استان قزوین در طول تاریخ و امروزه نقش مهمی در رخدادهای کشور دارند و دیانت مردم استان نیز مرهون حضور این عالمان در استان قزوین است.

وی افزود: استان قزوین یکی از استان‌های مهم و تأثیرگذار کشور به شمار می‌رود و شهدا و جانبازان زیادی در دوران جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان از جمله افرادی است که قدر این ماه مبارک را به خوبی می‌داند و بارها در مورد ماه مبارک رمضان صحبت کرده است.

به گفته رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم تشکیلات کلیسا مرتب روی ماه مبارک رمضان حساسیت نشان می‌دهد.

نواب افزود: مسیحی‌ها 150 سال پیش، اسلام و مسلمانان را اصلا قبول نداشتند و به کوچک‌ترین بهانه‌ای به اسلام اهانت می‌کردند اما پس از آن با شناختی که از دین مبین اسلام و پیامبر عظیم‌الشأن پیدا کردند به تدریج از حجم اهانت‌های آنان کاسته شد.

وی با اشاره به دیدگاه کلیسا و مسیحیان نسبت به اسلام و مسلمانان بیان کرد: آنها دلیل ماندگاری اسلام را در همراه بودن دو بال ایمان و عمل صالح می‌دانند و معتقدند آنچه موجب می‌شود مسلمانان به عنوان انسان‌های خوب و واقعی معرفی شوند ایمان و عمل صالح آنهاست.

این مسئول اضافه کرد: علت این تحلیل آنان این است که دیگر ادیان موجود در جهان معتقد به ایمان و اعتقاد صرف بوده و عمل صالح ندارند که این موضع موجب تضعیف ایمان آنان باگذشت زمان می‌شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم با اشاره به اعتقاد پاپ در مورد ماه رمضان گفت: پاپ، رهبر کلیسای کاتولیک معتقد است که مسلمانان به دلیل اینکه روزه گرفته و پنج وعده نماز اقامه می‌کنند، ایمانشان حفظ می‌شود و دلیل اینکه اسلام به عنوان زنده‌ترین دین در جهان مطرح است داشتن ایمان و عمل صالح در یک فرد مسلمان است.

نواب افزود: ایمان و عمل صالح مسلمانان را می‌توان به اجزای یک درخت تشبیه کرد که ایمان ریشه‌های آن و عمل صالح شاخه‌های آن را تشکیل می‌دهند و همان گونه که ریشه و شاخه‌های درخت یکدیگر را تقویت می‌کنند، ایمان و عمل صالح نیز یکدیگر را تقویت کرده و ماندگار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یکی از عوامل اصلی نگهدارنده دین است، عنوان کرد: رمضان پدیده‌ای است که باید از چشم دیگران به آن نگاه کرد زیرا تاکنون ظاهر این جشن بزرگ در میان ما کمرنگ بوده به طوری که غربی‌ها و پاپ رهبر کلیسای کاتولیک بیشتر قدر این ماه مبارک را می‌داند.

این مسئول افزود: البته این نکته نیز نباید مغفول واقع شود که باطن این ماه مبارک در میان شیعیان پر رنگ‌تر و با ارزش‌تر است و فقط بروز و ظهور آن کمرنگ است که بهتر است در این زمینه نیز مسائلی اندیشیده شود.

تبیین چهره عقلانی شیعه موجب درخشش تشیع در جهان می‌شود

وی با تاکید بر اینکه چهره عقلانی شیعه باید در جهان تبیین شود، گفت: شیعه هم عقلانی و هم عدالت طلب است و همین موضوع موجب رشد تشیع در جهان می‌شود و مذهب شیعه به عنوان یک مذهب حق و زنده در جهان می‌درخشد.

این مسئول افزود: کشور ایران در گذشته‌ای نه چندان دور و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان کشوری عقب مانده معرفی می‌شد اما در حال حاضر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه فقه اسلامی به این جایگاه رفیع در جهان رسیده‌ایم و بسیاری از تکنولوژی‌های روز دنیا را تولید می‌کنیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم بیان کرد: اگر جوانان ما می‌خواهند که شیعه هر روز سرافراز تر باشد باید به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اهانت به اهل تسنن حرام است، را رعایت کنند.

نواب تصریح کرد: روحانیون و مبلغان دینی باید توجه داشته باشند که در سه دهه‌ای که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، سطح علمی مردم بسیار افزایش یافته است به طوری که در حال حاضر حداقل 10 میلیون نفر از مردم ما دارای تحصیلات عالیه و حداقل مدرک لیسانس هستند.

وی افزود: بنابر این باید دقت داشته باشید که در ماه مبارک رمضان که بیشتر از دیگر ایام سال در بین مردم سخنرانی می‌کنید مطالعات شما نیز به روز باشد زیرا بیشتر مخاطبان شما افرادی تحصیل کرده هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر دین یک میلیارد و 250 میلیون نفر از مردم جهان، اسلام است، گفت: در این میان تنها حدود 300 میلیون نفر از آنها شیعه هستند اما شیعیان با این ظرفیت اندک خود توانسته‌اند در مقابل اهل تسنن قرار گیرند و توجه جهانیان را به خود جلب کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم با اشاره به حماسه 24 خرداد ماه سال جاری بیان کرد: برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران اسلامی در امنیت کامل و حضور گسترده و باشکوه ملت ایران در این انتخابات نشان دهنده ادعاهای دروغین دشمنان نظام بود.

نواب یادآور شد: ما در جهان اسلام با چالش‌های بسیاری مواجه هستیم و جرم ما این است که الحادی، آدم‌کش، تروریست و غیره نیستیم، بلکه شیعه هستیم.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول