اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کرمان عنوان کرد

مبارزه با شبکه‌های مجرمانه در دستور کار دستگاه قضایی

معاون قضایی و توسعه برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمان مبارزه با جرائم سازمان ‌یافته و شبکه‌های مجرمانه را از جمله اهداف دستگاه قضایی برشمرد.

مبارزه با شبکه‌های مجرمانه در دستور کار دستگاه قضایی

محمدصادق شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ارتقای سطح اعتماد عمومی به دستگاه قضایی و افزایش میزان رضایتمندی جامعه نسبت به عملکرد دستگاه عدالت بیش از پیش از جمله اهداف دستگاه قضایی است.

وی افزود: کارآمدسازی سیستم ایفای بهینه نقش مدعی در گستره استانی و نقش مدعی عمومی در گستره استانی و نقش‌آفرینی فعال و مؤثر در راستای پیشگیری از وقوع جرم از طریق ارتقای فرهنگ عمومی آحاد جامعه از اهداف دستگاه قضایی است.

معاون قضایی و توسعه برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمان مبارزه با جرائم سازمان یافته و شبکه‌های مجرمانه را از دیگر اهداف دستگاه قضا برشمرد و تصریح کرد: بدین منظور لازم است که دادسرا طی یک سلسله مراتب سازمانی با ریاست و نظارت دادستان کل کشور قرار گرفته و دادستان استان با اختیارات و وظایف لازم احیا شود.

شجاعی جلب اعتماد عمومی به دستگاه عدالت را بسیار مهم خواند و بیان داشت: این امر از طریق ایجاد تمهیدات لازم برای برگزاری محاکمات علنی برابر با اصل 165 قانون اساسی و حضور علاقمندان در جلسات دادرسی قابل پیگیری است که نوعی حقوق اصحاب دعوی محسوب می‌شود.

وی حمایت بیشتر از حقوق بزه‌دیدگان را از دیگر موضوعات قابل پیگیری دستگاه قضا ذکر کرد و گفت: تاسیس مراکز امن موقت و دائم برای اطفال، نوجوانان و زنان بزه‌دیده و حمایت همه‌جانبه و قانونی از آنها توسط نهادهای مربوطه و همچنین حمایت لازم از کسانی که سرپرست خود را در نتیجه ارتکاب جرم از دست داده‌اند اعم از خانواده مقتولان یا معدومان باید مد نظر قرار گیرد.

این مسئول متذکر شد: باید مشارکت عمومی برای شناسایی و حمایت خانواده‌ها و گروه‌هایی که در معرض بزه‌کاری و بزه‌دیدگی قرار دارند، جلب شده و همچنین دوره‌های آموزشی از شناخت جرم برای نهادهای عمومی و مدنی برگزار شود.

انتهای پیام/2446/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول