اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان:

استان زنجان طی ماه رمضان با کمبود ذخایر خونی مواجه نشد

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان گفت: استان زنجان طی ماه رمضان با کمبود ذخایر خونی مواجه نشد.

استان زنجان طی ماه رمضان با کمبود ذخایر خونی مواجه نشد

سیامک اسدی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خوشبختانه تا روز بیستم ماه رمضان کمبود ذخایر خونی در استان زنجان وجود نداشت.

وی با اشاره به همکاری مطلوب مردم استان زنجان در راستای مدیریت اهدای خون در روزهای مختلف افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته میزان اهدای خون در روزهای ماه رمضان توزیع شد و خوشبختانه تاکنون در این ماه با کاهش ذخایر خونی مواجه نبودیم.

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان در ادامه با تقدیر از همکاری مطلوب مردم استان زنجان در راستای اهدای خون اضافه کرد: نباید این دیدگاه وجود داشته باشد که اهدای خون محدود به شب‌های قدر است، بلکه باید در سایر روزهای سال نیز اهدای خون وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیاز به خون بیماران دائمی است، تصریح کرد: موضوع دیگر در زمینه اهدای خون مستمر این است که خون اهدایی فقط تا سه روز قابل استفاده است، بنابراین، در صورتی که فقط در یک زمان خاص اهدای خون وجود داشته باشد، در سایر روزها دچار مشکل می‌شویم.

اسدی در ادامه با اشاره به فعالیت انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این ماه مبارک خون‌گیری از اهداکنندگان در نوبت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نوبت نخست خون‌گیری از ساعت 8،30 صبح تا 13 ظهر انجام می‌شود.

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان افزود: همچنین در نوبت دوم نیز خون‌گیری 45 دقیقه پس از افطار آغاز و تا ساعت یک بامداد ادامه پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خون‌های اهدایی در استان زنجان جزو پاک‌ترین خون‌ها است، تصریح کرد: خوشبختانه اهداکنندگان استان افرادی متدین و معتقد به اصول بوده و موردی که مربوط به برخی از بیماری‌های خونی که قابل سرایت هستند، نداشته‌ایم.

اسدی با اشاره به اینکه اهداکنندگان به منظور مراجعه در شیفت صبح می‌توانند، شب قبل مایعات بیشتری را مصرف کنند، اضافه کرد: در صورتی که اهداکننده‌ای توان جسمی برای اهدای خون در نوبت صبح نداشته باشد، می‌تواند پس از افطار نسبت به انجام این کار اقدام کند.

انتهای پیام/73005/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول