اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز انتقال خون شوشتر:

ماهانه 500 واحد خونی در شوشتر مصرف می‌شود

رئیس مرکز انتقال خون شوشتر گفت: ماهانه 500 واحد خونی در شوشتر مصرف می‌شود و این میزان خون بیشتر به بیماران تلاسمی اختصاص می‌یابد.

ماهانه 500 واحد خونی در شوشتر مصرف می‌شود

شهرام شیرخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: در هر ماه میزان مصرفی واحدهای خونی در شوشتر متفاوت است ولی به صورت متوسط در هرماه بین 400 تا 500 واحد خونی در شهرستان شوشتر مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید خون و اهدای واحدهای خونی در شوشتر بیش از این تعداد است، افزود: در طول هر ماه بسته به شرایط آب و هوایی و اقتضائات زمانی میزان اهدای خون در شوشتر بین 600 تا یکهزار واحد خونی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خون برای مصرف دوره زمانی خاصی دارد، گفت: خون در زمانی کمتر از 31 روز باید مصرف شود و اگر زمان بیش از این موعد نگهداری شود فاسد محسوب شده و قابل استفاده نیست.

شیرخانی افزود: خون مانند دیگر بافت‌های بدن دارای بخش‌هایی زنده است و به این دلیل قابلیت انتقال و حیات بخشی دارد و اگر زمانی بیش از 31 روز نگهداری شود دیگر قابل استفاده نیست.

رئیس مرکز انتقال خون شوشتر عنوان کرد: از همه واحدهای خونی سالم اهدا شده توسط اهداکنندگان مرکز انتقال خون شوشتر استفاده می‌شود و نحوه استفاده از واحدهای خونی اهدا شده مدیریت می‌شود.

وی گفت: واحدهای خونی مازاد بر مصرف ماهانه در شهرستان شوشتر به شهرهای مسجدسلیمان، دزفول و اهواز ارسال می‌شوند تا از آنها برای بیماران استفاده شود.

شیرخانی افزود: به همه واحدهای خونی نیاز مبرم داریم و در این بین واحدهای خونی منفی در اولویت نخست قرار دارند و از دارندگان این واحدهای خونی و اهداکنندگان درخواست داریم که در این باره با مرکز انتقال خون شهرستان شوشتر همکاری کنند.

انتهای پیام/72006/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول