اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

شهدای روحانی با نثار خونشان به اسلام خدمت کردند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به سالروز شهادت دو روحانی این استان، گفت: شهدای روحانی با نثار خونشان به اسلام خدمت کردند.

شهدای روحانی با نثار خونشان به اسلام خدمت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمد حسینی شاهرودی ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید بنیاد نخبگان استان کردستان و چهارمین یادواره شهید ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این شهدا چهره‌هایی شاخص بودند که شهادت آنها در ماه رمضان ویژگی خاصی دارد.

وی با بیان اینکه جلسه معارفه و تودیع بنیاد نخبگان با علم و دانش و پیشرفت و رشد همراه است، خاطرنشان کرد: شاخص علما و بزرگان و این شهدا دانشمندی و عالم بودن آنها است.

شاهرودی با بیان اینکه شهدای روحانی با نثار خونشان به اسلام خدمت کردند، اظهار کرد: آسایش و پیشرفت امروز ما ناشی از این خون پاک و مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه افزایش درک و فهم انسان در زندگی محاسن بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: خداوند نیز تلاش می‌کند تا فهم و درک بشر را بالا ببرد.

شاهرودی با بیان اینکه خداوند برای برخی افراد ارزش خاصی قائل شده است، ابراز کرد: این ارزش و اهمیت برای اهل دانش بیشتر است و خداوند در قران آنها را با تعابیر مختلفی می‌ستاید.

وی تصریح کرد: پروردگار کسانی که با ایثار در راه کسب علم و دانش حرکت کرده و جان و مالشان را در این راه در طبق اخلاص می‌گذارند بسیار دوست دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به آیات و احادیثی در خصوص لزوم پاکی و طهارت جسم انسان، اظهار کرد: البته طهارت روح و عظمت اجرای این کار تفاوت بسیار زیادی با طهارت جسم داشته و از آن برتر است.

شاهرودی به بیاناتی از امام راحل در خصوص شهید مطهری با این موضوع، اشاره کرد و گفت: از نظر رهبر فقید انقلاب اسلامی، قدرت ایمان و طهارت روح مطهری، امتیاز والایی برای این شخصیت محسوب می‌شد.

وی با تأکید مجدد بر لزوم ارتقای علم به سطح فهم و شعور خاطرنشان کرد: زمانی که علم انسان به این درجه برسد از امتیاز و ارزش بالایی برخوردار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یکی از راه‌های تقویت روح را تقوا عنوان کرد و گفت: توجه به این نکته اساسی، انسان را در برابر بدی‌ها و مضراتی که سر راه عاقبت فرد است نجات می‌دهد و موجب ایستادگی در مقابل شیطان می‌شود.

شاهرودی با بیان اینکه انسان، نیاز به ارتباط قوی با خدا دارد اظهار کرد: انسان با ذکر الهی است که زنده می‌ماند و علم و عالم در دنیا و آخرت از سوی خداوند ستوده شده است.

وی در ادامه با یادآوری روز قدس بر ضرورت حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی این روز، تأکید کرد و گفت: مسئله فلسطین مسئله اسلام و کل جهان است که باید مردم همیشه در صحنه ایران و استان کردستان در راستای زنده نگاه داشتن آن با شرکت در راهپیمایی عظیم این روز تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، پیرامون لزوم توجه به نخبگان جامعه نیز گفت: دین اسلام به صراحت اعلام کرده است که باید به نخبگان احترام گذاشته شود و لازم است این قضیه در دستور کار همگان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام شاهرودی افزود: خوشبختانه در استان کردستان نخبه‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف وجود دارند که با ساماندهی و رسیدگی به وضعیت آنها موجبات پیشرفت ایران و کردستان و در نهایت رشد بشر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/79012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول