اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه یک اردبیل:

تندیس خلبان جدی با پیشرفت 90 درصد به زودی رونمایی می‌شود

شهردار منطقه یک اردبیل گفت: کار نصب و عملیات اجرایی المان شهید خلبان جدی اردبیلی با پیشرفت 90 درصد در حال اجراست که به زودی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

تندیس خلبان جدی با پیشرفت 90 درصد به زودی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی شهرداری منطقه یک اردبیل اظهار داشت:‌ وجه تمایز منطقه یک شهرداری اردبیل با سایر مناطق به خاطر قرار گرفتن در حوزه مرکزی و بافت تاریخی شهر با تأکید بر سختی کار در حوزه‌های مرکزی شهر به علت حجم بالای تردد شهروندان، مقصد اغلب سفرهای درون‌شهری را با هدف انجام امورات اداری، خرید، تفریح و ...است.

وی خاطرنشان کرد: در نقاطی از شهر که تردد با حجم گسترده صورت می‌گیرد، طبیعتاً ارائه خدمات عمرانی و شهری نیز در این مناطق سخت‌تر از سایر مناطق است.

شهردار منطقه یک اردبیل، استقرار اغلب مراکز مهم اداری، فرهنگی، تجاری و گردشگری شهر در حوزه منطقه یک شهرداری را از جمله نکات مهم اعلام کرد و یادآور شد: بر فرض اگر قصد اجرای عملیات بهسازی یک معبر پرتردد در منطقه یک شهرداری را داشته باشیم باید منتظر ساعات خلوت از لحاظ حجم تردد بمانیم و مسائلی همچون هماهنگی با راهنمایی و رانندگی را نیز مدنظر داشته باشیم.

لطف‌اللهیان با ارائه گزارش عملکرد شهرداری منطقه یک، اتمام عملیات تعویض و بهسازی جوب‌های خیابان امام (ره) حد فاصل میدان شریعتی تا چهارراه امام خمینی (ره) را یادآور شد و گفت: عملیات سنگفرش پیاده‌روهای این مسیر نیز هم اکنون با سبکی متفاوت‌تر از گذشته در حال اجراست.

این مسئول گفت: اجرا و بهسازی جداول و پیاده‌روسازی در مسیرهای چهارراه تا میدان ورزش، چهارراه تا میدان عالی قاپو و کوچه طوی انجام پذیرفته و قسمت‌های باقیمانده جزیی‌تری از این مسیرها با سرعت مناسبی در حال اجراست.

شهردار منطقه یک اردبیل، طرح‌های ساماندهی معابر میدان ورزش تا پل هفت چشمه، بهسازی و آسفالت کوچه‌های موجود در حوزه به خصوص در بافت تاریخی شهر همچون کوچه‌های گازران، عارف، پیرشمس‌الدین، حاج ستار، چراغعلی، ملا هادی، اقلیم شاه، معصومین سرچشمه و ... را یادآور شد.

لطف‌اللهیان بیان داشت: بهسازی کوچه‌ها و معابر محله نیار، احداث خیابان اصلی شهرک بعثت، افتتاح پارک شهرک رازی، زیباسازی و نورپردازی پل‌های روگذر پیرعبدالملک و باغمیشه، ترمیم و نگهداری فضای سبز موجود در سطح منطقه، هدایت آب‌های سطحی با اجرای کانال‌های مورد نیاز در مناطقی که گره‌های حجم آب وجود داشت که به عنوان اقدامات اساسی یاد می‌شود.

وی افزود: موضوع بازگشایی معابر نیز یکی از اقدامات مطرح در بافت قدیمی شهر می‌باشد که از اهمیت زیادی برخوردار بوده که در سال 90 و 91 اقدامات مهمی انجام دادیم و توجه به امر بازگشایی معابر و میادین شهر در سال جاری نیز در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مدیر منطقه یک شهرداری اردبیل، بازگشایی کوچه‌های محلات چراغعلی، ابراهیم‌آباد، اوچدوکان، کوچه پشت ساختمان شورای شهر، اونچی میدان و .. را از جمله طرح‌های بازگشایی صورت گرفته در حوزه منطقه یک عنوان کرد.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: بازگشایی محوطه پیرامون بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی مهمترین عملیات بازگشایی منطقه یک می‌باشد که با تملک 10 ملک با بیش از 2 هزار متر‌مربع مساحت بازگشایی شد که این اقدام با توجه به گرانی زمین در این منطقه و نیز مشکلات مربوط به محدودیت‌های میراث فرهنگی در نوع خود بی‌سابقه است.

تولید و آسفالت‌ریزی 55 هزار تن در یک سال اخیر

این مسئول اجرای پروژه‌های بزرگ در سطح منطقه یک را بُعد دیگر فعالیت‌های عمرانی خواند و ادامه داد: احداث دوربرگردان و تعریض پل ماشین‌رو آبروان، بهسازی، نورپردازی و ساماندهی فاز سوم رودخانه بالیقلیو حدفاصل آبروان و یعقوبیه با شکلی متفاوت‌تر از فازهای قبلی از اقدامات شهرداری منطقه یک بوده است.

شهردار منطقه یک اردبیل ابراز کرد: دوبانده کردن خیابان مالک اشتر شهرک سبلان، اجرای باند کندروی میدان ایثار به سمت جاده خلخال، احداث المان میدان ایثار شامل ماکت هواپیمای جنگنده و یادبود شهید خلبان جدی اردبیلی از جمله پروژه‌های مهم عمرانی اجرا شده است.

لطف‌اللهیان تأکید کرد: بیش از 90 درصد عملیات اجرای جایگاه نصب المان و پایه تندیس اتمام یافته و در آینده ای نزدیک شاهد نصب ماکت هواپیمای جنگنده در مقیاس واقعی و تندیس شهید خلبان جدی اردبیلی در این میدان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: سال 91 در کل منطقه یک حدود 30 کیلومتر عملیات جوب‌کشی و کانال‌کشی صورت گرفت و بیش از 55 هزار تن آسفالت‌ریزی نیز انجام شد.

انتهای پیام/62001/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول