به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد پناهی در نشست مشترک شهردار تبریز و معاونان وی با مدیران و کارشناسان این سازمان که با هدف بررسی و ارزیابی عملکردها ترتیب یافته بود، اظهار داشت: برای تحقق اهداف استقرار شهرداری الکترونیک گامهای بلندی از سوی شهرداری تبریز طی سالهای اخیر برداشته شده است که از آن جمله میتوان به راهاندازی دیتاسنتر به عنوان اتاق فرمان و مرکز دادههای شهرداری، ایجاد فیبر نوری اختصاصی شهرداری، راهاندازی سایتها و درگاههای اطلاعاتی متعدد، اجرای سه مرحله طرح شهروند الکترونیک با جذب 320 هزار نفر از شهروندان تبریزی با هدف ارتقای سطح سواد الکترونیک شهروندان، راهاندازی باشگاه شهروند الکترونیک، صدور شناسنامه الکترونیک برای شهروندان، برنامهریزی برای راهاندازی 500 وبگاه در داخل مجموعه شهرداری تبریز، طراحی مجهزترین و بزرگترین پورتال شهری به نام تبریز، نصب دکل ارتباطات رادیویی شهرداری، اجرای طرح جامع شبکه در مجموعه شهرداری تبریز، راهاندازی سامانههای ارایه خدمات الکترونیک در حوزه شهرسازی و صدور پروانه در سطح مناطق شهرداری، طراحی نرمافزار کاوشگر تبریز و طراحی و راهاندازی نظام پیشنهادات اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان آمار و فن آوری اطلاعات شهرداری تبریز همچنین با اشاره به اهم طرحها و برنامههای این سازمان در سالجاری تصریح کرد: تهیه پایگاه داده های سازمانی، تهیه نقشه رقومی سه بعدی به روش اسکن لیزر، احداث لابراتوار، طراحی نرمافزار جامع قراردادها و پیمانها، طراحی نرمافزار مناقصات و مزایدات و برنامهریزی برای توسعه شبکه اینترنتی داخلی شهرداری از اصلیترین برنامههای این سازمان در سال جاری به شمار میرود که همگی عملیاتی شده و در حال اجرا هستند.
پناهی در ادامه طراحی و استقرار سامانه جامع و یکپارچه شهرسازی برای شهرداری تبریز را شاخصترین اقدام موفقیت آمیز این سازمان در سالجاری اعلام و خاطرنشان کرد: این نرم افزار در شهرداری منطقه یک مستقر گردیده و در حال حاضر مراحل راهاندازی و استقرار آن در منطقه شش در حال انجام است و در آینده نزدیک در تمامی مناطق شهرداری راه اندازی آن عملیاتی خواهد شد.
وی در عین حال راهاندازی این سامانه را گامی بلند در راستای تحقق شهر و شهرداری الکترونیک ارزیابی کرد و با اشاره به ویژگیهای این سامانه افزود: انجام خودکار محاسبات درآمدی، تحت وب بودن، مانیتورینگ و مدیریت بر سیستم، یکپارچگی سیستم، عدم وابستگی به فرد، مکان مند بودن و حذف چرخه زاید بروکراسی از قابلیتهای این سیستم به شمار میرود.
پناهی سال 92 را سال تحقق بخش عمدهای از برنامههای کلان شهرداری تبریز در دستیابی به اهداف شهرداری الکترونیک برشمرد.
انتهای پیام/60002/ذ/ض1002