اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مشکلات مردم روستا گزارش می‌دهد

روستای چمن جیرفت در انتظار تدبیر مسئولان/ کم‌آبی و بیکاری جوانان دغدغه خانواده‌ها

روستای چمن جیرفت با دارا بودن مشکلاتی از جمله کم‌آبی و نبود امکانات و جاده آسفالته در انتظار تدبیر و توجه مسئولان است.

روستای چمن جیرفت در انتظار تدبیر مسئولان/ کم‌آبی و بیکاری جوانان دغدغه خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، در گرمای طاقت‌فرسای فصل تابستان از جاده آسفالته که دو طرف آن جز درختان خشک کهور و نخل هیچ چیز مشاهده نمی‌شد به روستای چمن از توابع شهرستان جیرفت وارد شدیم.

روستای چمن در 18 کیلومتری شهرستان جیرفت واقع شده و هفت شهید، سه آزاده و تعدادی جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب کرده است.

مردم این روستا از بیان مشکلات و گفت‌و‌گو با ما استقبالی نکردند، گویا پیش از این مسئولان بسیاری به این منطقه آمده، اما بدون انجام هیچ‌گونه کاری آنجا را ترک کرده بودند و بازدیدها تنها در حد حرف و شعار بوده است.

حاجی دهمیری از جوانان این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با وجود تعداد زیاد افراد باسواد و تحصیل‌کرده در این منطقه بیشتر آنان در حال حاضر بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح اوقات فراغت در این روستا برگزار نشده است، افزود: با وجود اینکه هیچ امکانات ورزشی در این روستا وجود ندارد، اما دارای جوانانی است که رتبه‌های برتر استانی کسب کرده و موجب افتخار منطقه هستند.

عضو هیئت امنای مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای چمن نیز با اشاره به مشکلات این منطقه اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که در اسکان امام جماعت وجود دارد از وجود وی در ماه رمضان محروم هستیم.

رضا سالاری نبود خانه عالم را از دیگر مشکلات این روستا ذکر و تصریح کرد: مسجد روستای چمن بسیار قدیمی بوده و نیاز به تعمیرات اساسی دارد و مساحت آن نیز جوابگوی مردم نیست، همچنین در حسینیه وسایل خنک کننده وجود ندارد.

مجید سالاری فرمانده پایگاه شهدای روستای چمن اظهار داشت: این روستا با 200 خانوار و روستای گاشلخی که در جوار آن قرار دارد، دارای 70 خانوار است که عمده‌ترین مشکل آنها نداشتن آب زراعی است.

وی ابراز داشت: در فصل زمستان که رودخانه‌های فصلی آب دارد تا حدودی مشکل کم‌آبی رفع می‌شود اما با آغاز فصل تابستان با بحران شدید کم‌آبی مواجه هستیم.

سالاری بیان داشت: این منطقه با 400 هکتار نخلستان و اراضی تنها یک حلقه چاه دارد که جوابگوی آن نیست و تمام باغ‌های مرکبات خشک شده و نخلستان‌ها نیز در حال خشک شدن هستند.

وی اذعان داشت: منبع آب آشامیدنی روستای چمن با روستای حسین‌آباد زیرکی مشترک است به همین دلیل آب مورد نیاز آن جیره‌بندی شده که این مشکلات بسیاری را برای آنان به همراه داشته است.

سالاری خاطر نشان کرد: منبع آب آشامیدنی چاه آرتیزین که در سال‌های گذشته آب بسیار خوبی داشت به دلیل خشکسالی‌های پی در پی آب آن کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین منبع درآمد مردم حوزه میانچیل کشاورزی است که نیاز بسیار به آب دارد، افزود: از طریق اداره آبیاری این مشکل را پیگیری کردیم که با ابراز تأسف مجوز حفر چاه صادر نشد.

سالاری تصریح کرد: در حال حاضر در دو روستای چمن و گاشلخی 900 هکتار مزارع و نخلستان وجود دارد که اگر با این وضعیت پیش برود نه مزارع و نه نخلستانی باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکل کم آبی منطقه میانچیل تاکنون هیچ کاری در این زمینه انجام نشده است، ابراز داشت: در حال حاضر نیز دو کیلومتر از راه‌های این روستا آسفالت شده، اما هنوز بیش از سه کیلومتر آن خاکی و عرض جاده بسیار کم است.

انتهای پیام/80010/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول