اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تشییع یک شهید دفاع مقدس در گتوند

یوسف فکه به روستای ایستادگی بازگشت

پیکر پاک شهید علیرضا مقامی از شهدای تازه تفحص شده عملیات یا مهدی (عج) پس از ۲۷ سال به دیار خود بازگشت و در روستای ایستادگی آرام گرفت.

یوسف فکه به روستای ایستادگی بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، باز عطر جان فزایی در شهر پیچید و دل‌ها همه کربلایی شد، مسافری از کربلا راهی وطن شد تا شهر را طراوتی دوباره بخشد.

آری یک پرستوی خونین بال دیگر، به شهر آمد تا دل‌های زنگار گرفته ما را جلا دهد و توجه ما را به سوی ذات اقدس الهی بیشتر کند.

مسافری از فکه سوی دیار خود آمده تا پس از 27 سال چشمان همگان به جمالش منور شود و به چشم انتظاری خانواده‌اش پایان دهد.

روزی که به جبهه اعزام شد 23 ساله بود و الان 27 سال از آن روز می‌گذرد، اما برای همگان‌‌ همان جوان رعنایی است که به جنگ دشمنان رفت و باعث افتخار دیار خود شد.

*بازگشت شهدای عملیات یا مهدی (عج)

امروز شهرستان گتوند یک میهمان ویژه داشت که آمده بود عزاداری مولای متقیان حضرت علی (ع) در روز 21 رمضان را، یک هزار و سیصد و نود و شش سال بعد از شهادتش شور و حال دگر دهد.

میهمان نازنین گتوند شهید علیرضا مقامی نام دارد که در عملیات یا مهدی (عج) در 24 اردیبهشت سال 65 در منطقه ابوغریب فکه به شهادت رسید و پس از گذشت سال‌ها از شهادت، به همراه دو همرزم دیگرش به نام‌های شهید روزعلی اسدی و شهید حمید شاهمرادی به وطن بازگشته‌اند و امروز برای آخرین بار مردم دیارشان با آن‌ها وداع خواهند کرد.

پیکر شهید علیرضا مقامی درون تابوت مزین به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران است و باید در روستای ایستادگی واقع در شهر عقیلی شهرستان گتوند تشییع شود و شهیدان دیگر نیز عصر امروز در شهر گتوند تشییع خواهند شد و در گلزار شهدای شهر آرام می‌گیرند.

*احترام نظامی به یک جوان 23 ساله

مراسم از ورودی روستای ایستادگی آغاز می‌شود، اهالی روستا برای استقبال از دلیرمرد خود آمده‌اند، حالا همه روستا که نه بلکه استان خوزستان و کشور جمهوری اسلامی ایران به داشتن جوانانی چون علیرضا مقامی بر خود می‌بالد و افتخار می‌کند.

اینجا دیگر با همه قوانین نظامی دنیا فرق دارد هر درجه و مقامی داری تفاوتی ندارد ارتشی باشی یا سپاهی یا بسیجی و یا یک مقام عالی رتبه در نیروی انتظامی، باید به احترام یک جوان 23 ساله خبردار بایستی و احترام نظامی بگذاری، هر مقامی هم داری خودت را ملزم به انجام این کار می‌کنی، خواه فرمانده باشی یا درجه‌دار یا سرباز و این را از افتخارات زندگی محسوب می‌کنی.

پیکر شهید مقامی، بر دستان همشهریانش در روستای ایستادگی تشییع می‌شود و مردم قدر‌شناس این شهید والامقام عملیات یا مهدی (عج) را که به تازگی توسط جستجوگران نور شناسایی شد را تا امامزاده سید سعید بدرقه می‌کنند.

*خانواده‌های 16 شهید دیگر چشم انتظارند

نمی‌دانم چه بگویم، اما ای کاش علیرضای شهید همراه خود خبری هم از دیگر همشهریانش یعنی شهید فرزاد سمالی، شهید شمس‌الدین‌زاده محمد، شهید علیجان شاهمرادی، شهید محمد تقی تقی‌زاده و شهید پنجعلی احمدی می‌آورد تا خانواده‌های آنان نیز از چشم انتظاری بیرون می‌آمدند و پیکر فرزند خود را در آغوش می‌گرفتند.

ای کاش شهید عوضعلی الیاسی، شهید جمشید ترکالکی (نبی فر)، شهید سید ابوالقاسم مرعشی، شهید محمد بابایی و شهید بهرام آقاجانی نیز چون شهید علیرضا مقامی، شهید روزعلی اسدی، شهید حمید شاهمرادی، شهید مصطفی جزایری و شهید غلامحسین قاسمی به وطن باز می‌گشتند و صفای دیگری به شهر می‌دادند.

گتوند هنوز که هنوز است چشم انتظار بازگشت فرزندان برومندش شهیدعبدالمحمد حسنی، شهید کیامرث امیر، شهید رحمان عقیلی، شهید احمدعلی ابولی، شهید محمدرضا اکبری و شهید یونس قاصد گماری است تا آن‌ها را در آغوش گرم خود بگیرد و به داشتن چو آنانی افتخار کند.

*سنگ تمام جوانان گتوندی

چه روزی است امروز پرستویی خونین بال به وطن بازگشته و خانواده‌اش را خوشحال و خرسند کرد و جوانان گتوندی نیز چون همیشه به صحنه آمده‌اند تا به شهید محمد اصلانی، شهید مرتضی وزینی افشار، شهید اسحاق صابری‌نژاد، شهید حجت الله رحیمی، شهید محمد سلیمانی، شهید مهدی بهرامی، شهید یعقوب بروایه و شهید سید مهدی موسوی که از شهدای نسل سوم هستند، بگویند راه آن‌ها را تا ابد ادامه خواهند داد و یادشان را زنده نگه می‌دارند.

پیکر شهید مقامی در حال تشییع است، شاید شهید علی بریهی، شهید مجتبی بابایی‌زاده، شهید مرتضی حشمان، شهید محسن بختیاری خواه، شهید سید محمد موسوی، شهید مرتضی محمدرضایی و شهید بهمن درویشی نیز به روستای ایستادگی گتوند آمده‌اند تا پیکر این شهید دفاع مقدس را بدرقه کنند.

*در باغ شهادت بسته نیست

می‌دانم با گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس در باغ شهادت بسته نیست، اما مردانی چون شهید سید علی موسوی، شهید ایمان قاضی‌زاده، شهید حسین ممبینی، شهید سید امین حیدری پیربلوط، شهید حبیب‌الله شرفی، شهید منصور شویشی‌زاده، شهید اکبر تک خارانی، شهید پیمان زارعی، شهید عباس صفری و شهید صمد ببرافکن می‌خواهد تا خود را بسازند و به بهشت پر بکشند.

خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند و به دیدار یار نائل شدند و حال به استقبال شهید علی رضا مقامی می‌آیند و از از او میزبانی می‌کنند.

*بدرقه تا دروازه‌های بهشت

پیکر شهید مقامی با حضور خیل همشهریانش تا دروازه‌های بهشت بدرقه می‌شود و در امامزاده سید سعید روستای ایستادگی بخش عقیلی گتوند آرام می‌گیرد.

ای کاش روزی فرا رسد که پیکر شهید عزت‌الله اگدرنژاد، شهید مسعود آرزومند، شهید ابراهیم بایمانی‌نژاد، شهید علی درفشان، شهید عباسعلی زنگنه و شهید غلام سواری نیز به وطن بازگردد و خانواده‌هایشان از چشم انتظاری بیرون بیایند.

*سلام ما را برسان

هنوز هم خانواده شهید علی زیدانی، شهید محمدرضا بهمئی، شهید عبدالرضا قبلی، شهید ارسلان عسکری سبزکوهی، شهید عبدالکریم لرکی و شهید سیدابوالحسن میرسالاری چشم به راه شهیدانشان هستند تا آن‌ها را در آغوش بگیرند.

شهید علیرضا مقامی، حالا در جمع شهیدان هستی سلام ما را به شهید یارعلی محمدعلی‌زاده، شهید یحیی ممبینی، شهید خسرو محمدی، شهید حمید رحیم‌پور، شهید محمد علی کیانی مهر و سردار رشید اسلام شهید محمدکریم ممبینی برسان و به آن‌ها بگو خانواده‌هایشان در انتظار بازگشت آن‌ها هستند.

*******************

گزارش از: حسین یزدی

 

*******************

 

انتهای پیام/72010/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول